رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 279332

کلاهبرداری با سوءاستفاده از نام پوتین+ تصاویر

ساعت24-ساعتی منتسب به «ولادیمیر پوتین» در حراجی موناکو بیش از یک میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش مسکو تایمز؛ یک حراجی در موناکو ساعتی تولید شده بوسیله کمپانی «پاتک فیلیپ» را با این ادعا که متعلق به «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، است به قیمت 1.02 میلیون دلار فروخت.

این مدل خاص از ساعت مچی مردانه دارای بدنه‌ای از جنس پلاتینیوم و عقربه‌هایی از طلای خالص بوده که در تعداد محدود و فقط برای مشتریان «وی آی پی» تولید شده است.

کلاهبرداری با سوءاستفاده از نام پوتین+ تصاویر

نام مالک ساعت «ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین» است که فقط تشابه اسمی با رئیس جمهور روسیه دارد؛ اما از این فرصت استفاده کرد و ساعت را چندین برابر بالاتر از قیمت واقعی به فروش رساند.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین، مناقصه فروش ساعت به نام رئیس جمهور روسیه را فریبی برای اغوای خریداران توصیف کرد. پسکوف در این باره گفت: برگزار کننده مناقصه، ساعت را با مبلغی بیش از یک میلیون دلار به خریدار فروخت حال آنکه مدل‌های مشابه آن با مبلغی بسیار کم‌تر در اینترنت به فروش می‌رسند. این ساعت متعلق به رئیس جمهور روسیه نیست.

پسکوف تاکید کرد: مالک جدید ساعت باید از برگزار کنندگان این حراجی شکایت کند، این یک تله بازاریابی بود و از وقوع آن متاسف هستیم. دولت روسیه قصد ندارد زمانی را صرف رسیدگی به این موضوع کند.

کلاهبرداری با سوءاستفاده از نام پوتین+ تصاویر

گفته می‌شود برگزارکنندگان حراجی به خوبی از ماهیت مالک آن مطلع بودند؛ اما برای بالا بردن قیمت، آن را به ولادیمیر پوتین نسبت دادند.

رئیس جمهور روسیه به داشتن مجموعه ساعت‌های گرانقیمت شهرت دارد. در سال 2012 یک گروه مخالف دولت مدعی شده بود ارزش مجموعه ساعت‌های پوتین دست‌کم 22 میلیون روبل است که مقامات دولتی آن را شش برابر کمتر اعلام کرده‌اند. پوتین عادت دارد برخلاف عرف رایج، ساعت را بر روی مچ دست راست خود بندد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها