رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 279373

احتمال قطعی آب در برخی مناطق کرج

ساعت 24- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز مردم را به رعایت الگوهای مصرف آب دعوت کرد و گفت: برخی مناطق استان با مشکل قطعی و کمبود آب مواجه هستند و اگر مردم در مصرف صرفه جوئی نکنند تلاش خدمتگزاران آنان در بخش آبفا بی نتیجه خواهد بود.

غلامرضا رضایی فر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار با بیان اینکه تلاش مجموعه این شرکت بر تامین آب آشامیدنی مردم است، اظهار داشت: با توجه به افزایش دما و بالا رفتن میزان مصرف آب باید تلاش همگانی برای کاهش مصرف صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سال های اخیر و تهی شدن سفره های زیر زمینی، ضرورت دارد تا مردم با رعایت الگوهای مصرف از قطع آب یا هدر روی این سرمایه حیاتی جلوگیری کنند.


وی با اشاره به چند نمونه از راه های کاهش مصرف آب، گفت: یکی از راه های هدر روی آب، وجود شیرآلات فرسوده در منازل، مراکز اداری و تجاری است که باید در اسرع وقت نوسازی شود.


رضایی فر استفاده از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز را عاملی برای هدر روی آب دانست و افزود: حتی الامکان باید از آب غیر شرب برای آبیاری فضاهای سبز استفاده شود، ضمن آنکه شب ها و صبح زود بهترین زمان برای آبیاری فضاهای سبز است.


وی گفت: در منازل مسکونی نیز باید میزان مصرف آب برای آبیاری باغچه ها به حداقل برسد که البته با روش های مناسب می توان این فضاها را سالم و بانشاط حفظ کرد.


مدیرعامل شرکت آبفای البرز، یکی دیگر از راه های هدر روی آب، استفاده از آب شرب برای شستن خودروها دانست و افزود: انتظار می رود شستشوی خودرو با استفاده از سطل آب و پارچه خیس انجام شود زیرا استفاده از شیلنگ ، هدرروی آب را دوچندان می کند.


رضایی فر، خرابی شناورهای کولرهای آبی را از دیگر علل هدر روی آب برشمرد و گفت: از شهروندان استان البرز انتظار می رود ، در این زمینه اقدام لازم به عمل آورند.


وی افزود: کاهش مصرف آب در شستن ظروف ، لباس و دیگر وسایل را اقدامی موثر برای صرفه جویی در مصرف آب دانست.


مدیرعامل آبفا البرز به شاخص ها و استاندارد مصرف آب به ازای هر نفر در یک شبانه روز اشاره کرد و گفت: طبق استانداردمصرف آب برای استحمام یک نفر در شبانه روز 50 لیتر، دستشویی 30 لیتر، لباسشویی 20 لیتر، پخت وپز 15 لیتر، ظرفشویی 15 لیتر، نظافت خانه و آبیاری باغچه 10لیتر است که در مجموع 150 لیتر می شود.


مدیر عامل آبفای البرز تاکید کرد که برای نظافت حیاط منازل حتی الامکان از جارو استفاده شود و در صورت توانایی مالی شیرآلات هوشمند جایگزین شیرآلات قدیمی یا اهرمی شود.


وی گفت: اگر مردم به خوبی در مصرف آب صرفه جویی کنند تابستان را با کمترین بحران پشت سر خواهیم گذاشت هر چند که با توجه به وضعیت بارش های کم کشور می بایست صرفه جویی را در کشور و البرز نهادینه کنیم.


استان البرز دارای حدود 3 میلیون نفر جمعیت است که در سال آبی جاری هرچند بارندگی ها خوب توصیف شد، اما با توجه به کثرت جمعیت و تعداد زیاد گردشگران میزان مصرف آب در این استان بالا است.


میزان بارندگی سال آبی 96-95 البرز حدود 350 میلی متر اعلام شد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها