رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 279416

جزئیات طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم ایران

ساعت 24- این طرح در صورت تصویب با عنوان «قانون تحریم‌های روسیه، ایران و کره شمالی» شناخته می‌شود.

تحریم
style="text-align:justify">بر اساس این طرح، وزرای دفاع، خارجه و خزانه‌داری به همراه رئیس اطلاعات ملی آمریکا باید ظرف ۱۸۰ روز و پس از آن هر دو سال، مشترکا راهبردی برای مقابله با ایران به کنگره ارائه کنند.
راهبرد کوتاه و بلندمدت در قبال ایران، ارزیابی توانمندی‌های نظامی ایران، برنامه‌های ایران برای ارتقاء توانمندی‌هایش، فعالیت‌های ایران در حوزه‌های اطلاعاتی و تبلیغاتی و فعالیت‌های سپاه و نیروی قدس و میزان حمایت‌های ایران از گروه‌های مقاومت باید از جمله مفاد این گزارش باشد.
این طرح رئیس‌جمهور آمریکا را موظف می‌کند برای مقابله با برنامه موشکی ایران، افراد و شرکت‌های زیر را در فهرست تحریم قرار دهد:

هر فردی که عامدانه در هر فعالیتی که عملا به توسعه برنامه موشکی ایران کمک می‌کند، مشارکت داشته باشد یا به ایران در دریافت، انتقال و توسعه این توانمندی‌ها کمک کند؛
شرکت‌های تحت مدیریت یا مالکیت این افراد؛
شرکت‌هایی که برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد شده باشند؛
هر فرد یا شرکتی که عامدانه به افراد بند یک، کمک مالی، فنی، خدماتی یا حمایت‌های دیگر ارائه کند.

دولت باید دارایی‌های افرادی را که در شمول بندهای فوق می‌گیرند، در آمریکا بلوکه کرده و مانع ورود آن‌ها به این کشور شود.
این طرح با متهم کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس به حمایت از تروریسم، رئیس‌جمهور را ملزم می‌کند ۹۰ روز پس از تصویب قانون، «مقامات، عوامل و وابستگان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را در فهرست تحریم قرار دهد.
دارایی‌های افرادی که در این فهرست قرار گیرند در آمریکا بلوکه شده و اتباع آمریکا از مبادلات مالی با آن‌ها منع می‌شوند.
دولت آمریکا در صورت تصویب این طرح موظف خواهد بود ظرف ۹۰ روز فهرستی از افرادی را که آن‌ها را عامل «نقض حقوق بشر» در ایران می‌داند، به کنگره ارائه داده، دارایی‌های آن‌ها را در آمریکا بلوکه کرده و مراوده مالی با آن‌ها را ممنوع کند.
این قانون همچنین بر لزوم ممانعت از فروش تسلیحات سنگین از جمله تانک، خودروهای زرهی، توپ‌های کالیبر بالا، هواپیماهای جنگی، بالگردهای تهاجمی، کشتی‌های جنگی و سامانه‌های موشکی به ایران، تأکید دارد.
این طرح رئیس‌جمهور را ملزم می‌کند افرادی را که به فروش این تجهیزات به ایران کمک می‌کنند یا چنین تجهیزاتی را به ایران می‌فروشند، در فهرست تحریم قرار دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها