رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 279507

بیش از ۳۰۰ هزار کارگر، قطر را ترک کردند/صنعت ساخت و ساز فلج شد

ساعت24-بسیاری از کارگران مقیم قطر با شدت گرفتن تحریم های عربی، در حال خروج از این کشور به دلیل ترس از به تعویق افتادن زمان پرداختی ها و کساد شدن بازار ساخت و ساز، هستند.

style="text-align: justify;">به گزارش واشنگتن پست، با شدت گرفتن تحریم های عربی علیه قطر، گزارشات حاکی از آن است که بخش های اقتصادی، به طور مستقیم تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته اند.

در همین حال بسیاری از کارگران در قسمت های مختلف قطر، به دلیل اخراج شدن کارفرمایان خود یا به تعلیق درآمدن فعالیت های تجاری، سرگردان هستند.

از سویی دیگر، شرکت های قطری مانع از خروج کارمندان خود از این کشور می شوند و شرایط اقتصادی به دلیل ترس از به تاخیر افتادن پرداخت دستمزدها و کم شدن نیروی کار، در حال وخیم تر شدن است.

بر همین اساس، زمانیکه عربستان سعودی مرز زمینی خود با قطر را بست، کارگران در بخش ساخت و ساز قطر با شوک روبرو شده اند؛ ضمن اینکه هر گونه کسری در تامین مصالح ساختمانی، به طرز قابل توجهی این صنعت را در قطر تحت الشعاع خود قرار می‌دهد و می تواند منجر به تعویق افتادن پرداختی ها شود.

بر پایه این گزارش، از زمان شروع تحریم های عربی علیه قطر، بیش از ۳۰۰ هزار نفر «دوحه» را ترک کرده اند و این رویه در حال ادامه است؛ همچنین بسیاری از شرکت ها، با کمبود مواد روبروشده اند و پروژه های ساختمانی به تدریج روبه تعطیلی هستند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها