رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 279597

رویکرد قالیباف در نامه به جوانان اصولگرا معطوف به قدرت است/ اصولگرایان از جنبه های تئوریک دچار خلاء شده اند

ساعت24-عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که رویکرد قالیباف در نامه به جوانان اصولگرا معطوف به قدرت و عمل گرایانه است، گفت: اصولگرایان امروز از نظر تئوریک دچار خلاء، جمود و ایستایی شده اند.

محمود+صادقی.jpg
style="text-align:justify">محمود صادقی روز یکشنبه در مورد نامه محمد باقر قالیباف به جوانان اصولگرا مبنی بر ایجاد جریان نواصولگرایی افزود: کاری به انگیزه های شخصی این نامه ندارم و این موضوع به نیت قالیباف باز می گردد ولی رویکرد وی در این نامه معطوف به قدرت و عمل گرایانه است و این نگاه می تواند مشکلاتی را برای طیف اصولگرایان ایجاد کند.
وی ادامه داد: قالیباف به دلیل این که در انتخابات و کسب قدرت موفق نشد این نامه را با هدف رسیدن به راه هایی برای کسب قدرت نگاشت.
نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: صرف نظر از انگیزه های شخصی که قالیباف در این نامه می تواند داشته باشد باید به متن نامه نگاه کنیم، البته ما تاکید داریم که بازخوانی در روش ها و مبانی تئوریک در طیف اصولگرا ضرورت است.
صادقی همچنین گفت: جدا از نگاهی که قالیباف دارد جریان اصولگرایی مقداری از جنبه های تئوریک دچار خلاء شده و نتوانسته خودش را به موازات تحولات جامعه به روز کند، در بسیاری از حوزه ها در حقیقت دچار ضعف و عدم پاسخگویی به چالش های فکری و نظری هستند.
وی تصریح کرد: اصولگرایان وابستگی بیشتری به حاکمیت به خصوص بخش هایی از حاکمیت که خارج از حیطه نقد و انتقاد قرار گرفته، دارند. این طیف که دچار جمود شده همیشه در مقام حافظ وضع موجود است و از این نظر از پویایی به دور مانده است.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اگر چه بخش هایی از جناح اصولگرایان ریشه در انقلاب دارد و به عنوان طیف موثر بوده است اما از جهتی دچار نوعی ایستایی شده است و نیاز به بازاندیشی در روش های خود دارد.
صادقی همچنین گفت: از زمانی که رهبران فکری این طیف مانند آیت الله مهدوی کنی و عسگر اولادی درگذشتند و با ظهور پدیده ای مانند احمدی نژاد رو به رو شدیم، اصولگرایان دچار تشتت شکننده ای شده اند.
وی خاطرنشان کرد: آنان باید در جنبه های مدیریتی و سازماندهی و جنبه های نظری مثل حقوق شهروندی و آزادی های اساسی ملت و مردم سالاری، متناسب با تحولات و نیازهای زمان جلو روند، البته ظهور برخی از نیروهی تندرو و افراطی به آنان ضربه زده است.
وی تاکید کرد: در انتخابات اخیر مشاهده کردیم ابزارگرایی و رسیدن به هدف با هر وسیله ای، مورد توجه آنان قرار گرفته بود، استفاده پوپولیست و عوام گرایی برای رسیدن به هدف ها و استفاده از برخی خواننده ها از مواردی بود که در این انتخابات از سوی اصولگرایان شاهد بودیم.
به گزارش ایرنا، محمد باقر قالیباف نامزد انصرافی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته در نامه ای خطاب به جوانان اصولگرا خواستار حرکت آنان از «اصول گرایی» به « نو اصول گرایی» شده است.
قالیباف در این نامه علیه دولت یازدهم نیز مطالبی را نوشته است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها