رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 279607

رکورد شکنی فاطمه نوری دختر قزوینی کشورمان با پاراگلایدر! عکس

ساعت 24-فاطمه نوری خلبان قزوینی کشورمان با پاراگلایدر توانست به رکورد 109 کیلومتر پرواز دست یابد.

46
فاطمه نوری خلبان قزوینی با ثبت رکورد 109 کیلومتر پرواز با پاراگلایدر به عنوان دومین بانوی ایرانی موفق شد بیش از 100 کیلومتر را به وسیله پاراگلایدر پرواز کند.

در جریان پروازهای تمرینی مسافت، فاطمه نوری پرافتخارترین ورزشکار هوایی استان قزوین توانست مسافت 109 کیلومتر را به وسیله پاراگلایدر از مبدا سایت پروازی گردنه ‌رخ واقع در استان چهارمحال ‌و ‌بختیاری در زمان پنج ساعت و 21 دقیقه تا مقصد روستای داران واقع در استان اصفهان پرواز کند.

نوری پیش از این توانسته بود مسافت 73 کیلومتر را در ارتفاع بالای 6 هزار متر از سطح دریای‌آزاد تجربه کند و با این رکورد جدید او بعد از فاطمه افتخاری خلبان اصفهانی، دومین بانوی ایرانی است که موفق شده بیش از 100 کیلومتر را به وسیله پاراگلایدر پرواز کند.

عکس فاطمه نوری

در طول این پرواز چهار خلبان دیگر بانوی خلبان قزوینی را همراهی می‌کردند و از کیلومتر 75 به بعد به دلیل افت ارتفاع سایر خلبانان، وی به تنهایی به مسیر پروازی را ادامه داد و موفق به ثبت رکورد 109 کیلومتر شد.

صفا الدین هاشمیان رئیس کمیته ورزش‌های هوایی استان قزوین در باره این بانوی پرنده می گوید : « فاطمه نوری نایب‌رئیس بانوان کمیته ورزش‌های هوایی استان قزوین و دانشجوی دکتری تخصصی سلامت ‌در بلایا و فوریت‌ها می باشد. او در طول مدت فعالیت خود موفق به کسب عناوین متعدد قهرمانی کشور در رشته پاراگلایدر شده است.»


سیمرغ

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها