رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 279644

توصیه عارف به جریان رقیب؛ حقوق شهروندی مخالف خود را به رسمیت بشناسید

ساعت24- رئیس فراکسیون امید گفت:پایبندی به حقوق شهروندی یکی از اصول اصلی گفتمان اصلاح‌طلبی است که مهمترین آن به رسمیت شناختن صدای مخالف است؛ امیدوارم جریان رقیب هم به این باور برسد که باید حقوق شهروندی مخالف خود را به رسمیت بشناسد.

محمدرضا عارف
محمدرضا عارف در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی حقوق شهروندی، حقوق شهروندی را از مسائل مهم و در جهت پیاده سازی فصل سوم قانون اساسی دانست و گفت: مهم ترین دلیل اینکه تاکنون که بیش از ۳۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و هنوز حقوق شهروندی آن طور که بر آن تاکید شده، در جامعه پیاده نشده است، شاید یک دلیل آن باورمند نبودن دولتمردان ما در سال‌های گذشته به حقوق شهروندی باشد.

رئیس فراکسیون امید تدوین منشور حقوق شهروندی را از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید نام برد و بر ضرورت ضمانت اجرایی آن تاکید کرد و گفت: پایبندی به حقوق شهروندی یکی از اصول اصلی گفتمان اصلاح‌طلبی است که مهمترین آن به رسمیت شناختن صدای مخالف است؛ امیدوارم جریان رقیب هم به این باور برسد که باید حقوق شهروندی مخالف خود را به رسمیت بشناسد.

وی در پایان از آمادگی همکاری فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اعضای این کنگره در زمینه تصویب طرح ها و مواد قانونی مورد نیاز خبر داد.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها