رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 280346

سناتور آمریکایی انتقادات ترامپ از وزیر دادگستری را نابجا خواند

ساعت 24- سناتور جمهوریخواه آمریکا توئیت های اخیر ترامپ را که در آن ها وزیر دادگستری آمریکا را هدف قرار داده بشدت نابجا و بی دلیل خواند و تلویحا حملات ترامپ علیه سشنز را برخاسته از انگیزه های سیاسی توصیف کرد.

ترامپ
style="text-align:justify">«لیندزی گرام» سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی و یکی از رقبای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز سه شنبه با صدور بیانیه ای ترامپ را بخاطر توئیت های انتقادی او علیه «جف سشنز» وزیر دادگستری آمریکا مورد انتقاد قرار داد.

وی در این بیانیه برخورد های ترامپ و انتظارات او از وزیر خارجه این کشور را بشدت نابجا خوانده و تلویحا گفته است توویت های امروز ترامپ که در آن ها از وزیر دادگستری آمریکا خواستار انتظار تعقیب قانونی هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی خود شده برخواسته از انگیزه های سیاسی است.
گرام در این بیانیه به رئیس جمهوری کشورش هشدار داده که تصمیم مراجع قضایی در مورد تعقیب قانونی افراد بایستی بر اساس اسناد و حقایق مرتبط و بدور از هرگونه انگیزه های سیاسی صورت بگیرد و اضافه کرده است که در غیر این صورت رئیس جمهور آمریکا 'سنت دیرینه آمریکایی' را که همواره خواهان جدایی عدالت از سیاست شده زیر پا گذاشته است.
ترامپ در روز های اخیر و با بالاگرفتن جنجال های مربوط به پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، بدون دلیل مشخصی حملات شدیدی را علیه جف سشنز وزیر دادگستری خود آغاز کرده ودر این حملات او را ضعیف و ناتوان و محصور شده در میان فشار ها توصیف کرده است.
بر اساس اطلاعات فاش شده از سوی منابع نزدیک به ترامپ و کاخ سفید رییس جمهور آمریکا و مشاوران او هم اکنون در حال بررسی برکناری سشنز از این مقام و یافتن جانشینی برای او هستند.
دلیل اصلی تلاش ترامپ برای کنار زدن سشنز این است که خود او نزدیک به دو ماه پیش در پی افشای اسناد تازه ای یکی از مظنونین پرونده دخالت روسیه در کشورش شناخته شد و به همین دلیل و به خواست قانونگذاران آمریکایی از سمت سرپرستی و نظارت کمیته تحقیقات مربوط به این پرونده کناره گیری کرد و معاون وزیر دادگستری آمریکا رابرت مولر رییس سابق اف بی آی را به این سمت گمارد.
و حالا با حضور مولر در این کمیته ترامپ قادر به اعمال نفوذ در نحوه پیگیری این پرونده نیست و لذا ترجیح می دهد شخص معتمد تری را که در این تحقیقات منافع او را در نظر داشته باشد، بجای او بنشاند.
اما از آنجا که چنین اقدام مستقیمی از سوی ترامپ رسوایی هایی بیشتری برای او ببار خواهد آورد، ترجیح می دهد این کار را از طریق وزیر دادگستری خود که از چنین اختیاری برخوردار است انجام دهد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها