رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 280406

پیام مجلس خبرگان به مناسبت دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی

ساعت24-رییس مجلس خبرگان رهبری به مناسبت دهمین سالگرد درگذشت مرحوم آیت‌الله مشکینی بیانیه‌ای منتشر کرد.

654/
متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

العلماء ورثة الانبیاء
بی‌تردید تجلیل از مقام شامخ عالمان بیدار و بصیر و استوانه‌های ورع و تقوا و اسوه‌های اخلاق که در طول حیات خویش منشاء آثار و برکات فراوانی بوده‌اند، اجری بس عظیم دارد. سخن از شخصیت والای عالم عامل حضرت آیت‌الله آقای حاج میرزا علی مشکینی اعلی‌الله مقامه است که رفتار و عمل او بیش از بیان شیرین و رسایش، دعوت‌کننده به ایمان و پارسائی و حق‌طلبی و حقگوئی بود.

این عالم پارسا و مجاهد بحق مصداق کلام نورانی رسول گرامی اسلام(ص) است که فرمود: «اقرب الناس من درجة النبوة اهل الجهاد و اهل العلم».

مرحوم آیت‌الله مشکینی «طاب ثراه» از شخصیت‌های انقلابی مبرزی است که عمر مبارک خود را صرف امتداد راه و خط بلند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی کرد و با تحمل سختی‌های مبارزه علیه طاغوت پهلوی، رنج شکنجه و زندان و تبعید را به جان خرید و هیچگاه از حمایت امام راحل، نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌‌ای (مدظله العالی)، نه تنها دست نکشید که روز به روز بر تقویت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه مصمم‌تر گردید و بر این امر تأکید داشت.

آیت‌الله مشکینی (رضوان‌الله علیه) چه در درس و بحث طلبگی و تربیت شاگردان و چه در جایگاه ریاست مجلس خبرگان رهبری، همواره خود را سرباز اسلام و انقلاب می‌‌دانست و هیچگاه برای نشر معارف اسلام و اهداف انقلاب اسلامی و خط امام و رهبری دریغ نورزید چنانکه سخنان ایشان در منبر و سنگرِ جنگ و جایگاه ریاست خبرگان، حکایت از سلوک صائب و مستقیم و بدون انحراف وی داشت؛ «عاش سعیداً و مات سعیداً».

مجلس خبرگان رهبری، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله مشکینی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، در آستانه دهمین سالگرد ارتحال این مرد الهی، از خداوند منان علو درجات را برای آن عالم نستوه مسئلت کرده و تأکید می‌نماید پیمودن خط مشی عالمان باتقوایی چون ایشان همواره می‌تواند درس بزرگی برای همگان در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه باشد.

ان شاء الله

احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها