رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 280430

وقوع گرد و غبار در 4 استان/ هشدار در مورد وقوع آتش سوزی در جنگل ها

ساعت 24-کارشناس سازمان هواشناسی گفت: علاوه بر گرماه در 4 استان به علت سرعت وزش باد شاهد وقوع پدیده گرد و غبار خواهیم بود.

گرد و غبار
مرتضی ضرابی با اشاره به وضعیت هوای سواحل جنوب و شمال کشور در آخر هفته گفت: آخر هفته بهترین مکان برای سفر سواحل جنوب کشور است. در روزهای پنج شنبه و جمعه در خط سواحل جنوبی از بوشهر تا چابهار به علت وزش نسیم از دریا به خشکی هوای مطلوبی را در سواحل خواهیم داشت. در شمال کشور در ارتفاعات بارش باران خواهیم داشت اما در سواحل هوا صاف و آرام است.

وی ادامه داد: در خط سواحل با احتیاط می توان در دریای خزر آب تنی کرد. دمای هوای آب دریا به 31 درجه می رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه پدیده مانسون امسال ضعیف است، تاکید کرد: به علت ضعیف بودن این پدیده امسال در جنوب شرق بارش ها اندک است. البته در ارتفاعات جنوب سیستان وبلوچستان امروز بارش خفیف و پراکنده پیش بینی می شود. در شمال این استان از فردا سرعت وزش بادهای 120 روزه کاهش می یابد.

ضرابی از وقوع پدیده گرد و غبار در جنوب غرب کشور خبر داد و گفت: میزان سرعت باد در ایلام، کرمانشاه، خوزستان و بوشهر افزایش یافته و منجر به خیزش گرد و غبار می شود.

وی بار دیگر نسبت به وقوع آتش سوزی در جنگل ها هشدار داد و تاکید کرد: در این ماه از سال هیچ جنگلی خود به خود آتش نمی گیرد و اگر مناطقی دچار حریق شد قطعا عامل انسانی در وقوع آن دست داشته است. بهتر است افراد از روشن کردن حریق در جنگل ها و حتی فضاهای سبز شهری خودداری کنند.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها