رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 281932

ظریف فردا به استانبول می رود

ساعت 24- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: محمدجواد ظریف فردا -سه شنبه- برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی و به منظور بررسی آخرین تحولات قدس اشغالی عازم استانبول در شمال غرب ترکیه می شود.

ظریف
اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی با اعلام این خبر افزود: با توجه به تحولات روزهای اخیر در سرزمین های اشغالی و افزایش فشار بر مردم فلسطین بویژه در قدس شریف، ضرورت هم اندیشی و همکاری کشورهای اسلامی بیش از پیش احساس می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: کشورهای اسلامی هیچگاه نباید فراموش کنند به رغم برخی اختلاف نظرها، فلسطین مساله اول جهان اسلام است و این مساله جز با وحدت امت اسلامی و فشار بر رژیم غاصب صهیونیستی حل نخواهد شد.


سازمان همکاری اسلامی، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که با عضویت از ۵۷ کشور به گسترش بیش از چهار قاره است.


این سازمان صدای جمعی جهان اسلام و تضمین برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان است.


سازمان همکاری اسلامی بر اساس تصمیم اجلاس تاریخی که در رباط، پادشاهی مغرب در ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۹ برگزار شد به عنوان یک نتیجه از آتش‌سوزی جنایی مسجد الاقصی در اشغال بیت المقدس تأسیس شد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها