رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 282936

واکنش احمد مازنی به اظهارات وزیر کشور/ فرماندار بندرگز گفت نیروهایی که باید از من تبعیت کنند، حرف شنوی ندارند

ساعت24-نماینده مردم تهران به اظهارات اخیر وزیر کشور درباره حواشی لغو سخنرانی‌اش در بندر گز واکنش نشان داد.

حجت‌الاسلام احمد مازنی در واکنش به اظهارات وزیر کشور درباره لغو سخنرانی نماینده مردم تهران در مراسم روز ۲۲ بهمن در بندرگز در کانال تلگرامی خود نوشت:

«در مورد دیگری یکی از نمایندگان محترم برای سخنرانی در استان گلستان به مناسبت ۲۲ بهمن دعوت بود. در این استان فضا به گونه‌ای بود که سخنرانی ایشان لغو شده بود. در این مورد من شخصا به استاندار زنگ زدم و گفتم آقای مازنی حتماً باید برای سخنرانی به گلستان بیاید و شما هم حتماً باید امنیت ایشان را تامین کنید اما خود ایشان تشریف نبردند. بعد هم دو سخنرانی دیگر برای ایشان در استان گلستان گذاشتند که این مسائل مرتفع شود.»

آنچه جناب رحمانی فضلی از آن تعبیر به فضا می‌کنند رفتار مدیریت شده افرادی بود که برای لغو سخنرانی نماینده مردم به صورت حقیقی و مجازی چنان توجیه شده بودند که گویا یکی از دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی قرار است در سالگرد پیروزی انقلاب سخنرانی کند! و در شب قبل از راهپیمایی در جلسه‌ای که متن آن در فضای مجازی منتشر شد گفتند: «... فردا نباید بگذاریم ایشان به محل جایگاه برسد...» و هم چنین گفتند: «ما باید زود‌تر از زمان اعلام شده در محل آغاز راهپیمایی حاضر شویم و...» که از قرار معلوم همین کار را هم کردند.

بنده روز قبل از راهپیمایی با نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار محترم، فرماندار محترم شهرستان بندرگز و بسیاری از مسولان و بزرگان منطقه به صورت حضوری و تلفنی مشورت کردم که همگان بر انجام سخنرانی تاکید داشتند.

لذا مصمم شدم در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن حضور و در صورت امکان سخنرانی کنم، تا اینکه گفته شد محل سخنرانی محل اقامه نماز جمعه است و ستاد نماز جمعه با انجام سخنرانی در این مکان موافق نیست.

و مسئولین اجرایی مکان دیگری را در مجاورت مزار شهداء گمنام برای سخنرانی آماده کردند، اما شب ۲۲بهمن خبر آوردند این مکان توسط مخالفان سخنرانی، شبانه تخریب شد و کسی مانع این عملیات موهن نشد.

از قرار اطلاع، محل مذکور مجددا بازسازی و برای انجام سخنرانی آماده شد اما گفته شد چون طبق اعلام سراسری، راهپیمایی روز ۲۲بهمن باید به محل اقامه نماز جمعه منتهی شود از حرکت راهپیمایان به سمت مزار شهداء گمنام جلوگیری خواهد شد.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از این بود که جمع کثیری از مردم برای بزرگداشت انقلاب و استماع سخنرانی بنده برای حضور در مراسم آماده می‌شدند یعنی شرائط به گونه‌ای بود که عده قلیلی به عنوان مخالف سخنرانی با حمایت ویژه و حتی تصرف تریبون و بلندگوی راهپیمایی و اعلام شعارهای تحریک آمیز و آماده برای هجمه به سخنران و مردم، و در مقابل جمع کثیری از مردم موافق برنامه و سخنرانی که رسما تهدید شده بودند!

در چنین شرائطی بنده با فرماندار محترم قرار گذاشتم در زمان مقرر وسیله نقلیه برای انتقال من به محل راهپیمایی بفرستند و بر اساس چنین قراری در منزل مادرم در شهر نوکنده منتظر ماندم.

صبح روز ۲۲بهمن فرماندار محترم تماس گرفتند و آخرین وضعیت را چنین گزارش کردند که «نیروهایی که باید از من تبعیت کنند از من حرف شنوی ندارند، دیشب جایگاه را تخریب کردندو...» بنده بلافاصله با شماره موبایل آقای صادقلو استاندار محترم تماس گرفتم اما ایشان پاسخ ندادند! چون دو شماره از ایشان داشتم که یکی را خودشان پاسخ می‌دادند و یکی را همراهانشان، با شماره دیگر هم تماس گرفتم اما باز هم پاسخ ندادند، (تا این زمان نیز هیچ تماسی نگرفتند) یعنی در موقعیتی که فرماندار قادر به مدیریت صحنه نبود، استاندار پاسخ گو نبود، عناصر تحریک شده تهدید می‌کردند، وسیله‌ای هم برای انتقال بنده نفرستادند، مراسم را هم به صورت موهن با سرعت جمع و جور کردند و...

بنده باید چه کار می‌کردم؟

گویا این تنها حرفی بود که در سطح منطقه و استان مکرر گفته شده و متاسفانه مقامات وزارت کشور نیز همین حرف را باور کردند که «آقای مازنی خودشان نیامدند»

اما در مورد دو برنامه دیگری که بنده در استان گلستان داشتم هیچ ربطی به متولیان محترم نداشت دو برنامه مذکور از مدت‌ها قبل پیش بینی شده بود یکی سخنرانی در دانشگاه فرهنگیان و دیگری دانشگاه جامع گلستان که تصادفا چند روز بعد از برنامه لغو شده ۲۲بهمن برگزار شد.

بنابراین انتظار ما از وزارت کشور مدیریت مقتدر در اجرای قانون و اعمال حاکمیت دولت جمهوری اسلامی در سطح کشور می‌باشد نه اینکه در هر منطقه‌ای به صورت ملوک الطوایفی هر صاحب تریبونی برنامه‌های قانونی را لغو و بخشی از دستگاه‌های درون حاکمیت که وظیفه اجرای قانون را بر عهده دارند در قول و فعل از قانون شکنان حمایت کنند.
منبع: ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها