رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 283483

نخستین نشانه‌های رویگردانی جمهوریخواهان از ترامپ در انتخابات آینده آمریکا دیده شد

ترامپ رییس جمهور یک دوره ای؟

ساعت 24-پس از نیکسون در آمریکا که با افشای داستان واترگیت با بدنامی از ریاست جمهوری کنار گذاشته شد به نظر می رسد حالا دونالد ترامپ بااین همه ماجرایی که در همین چند ماه برایش درست شده یا خود و همکاران و خانواده اش درست کرده اند به سویی می رود که فقط یک دوره رییس می ماند. در دههای اخیر تنها جیمی کارتر از حزب دموکرات بود که نامش با ناتوانی در آزادکردن گروگان های آمریکایی در تهران گره خورد و یک دوره رییس جمهور بود وپس از بوش پدر بقیه روسای جمهوری آمریکا دو دوره ریاست جمهوری را تمام کرده اند.

52
درحالی که برای بررسی مناسبات یاران و نزدیکان ترامپ با ماموران روسی پرونده مشروحی تهیه شده و در آخرین گام تشکیل هیات منصفه نیز در دستور کار است حالا خبر می رسد بسیاری از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه آمریکا از سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور ناراضی هستند ونخستین نامزدهای "ضدترامپ" این حزب در انتخابات آینده آمریکا اعلام کرده‌اند که از او حمایت نخواهند کرد.دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، مدتی طولانی با انتقادهای اعضا و طرفداران حزب جمهوری‌خواه آمریکا روبرو بود و اکنون بسیارند کسانی که در این حزب با سیاست‌های او مخالفند. برای این افراد ترامپ شخصیتی است که رفتارش را نمی‌توان از پیش حدس زد.رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند که بعضی از اعضای رهبری این حزب خود را برای انتخابات سال ۲۰۲۰ میلادی بدون حضور ترامپ آماده می‌کنند. به گزارش روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" چندین نماینده آمادگی خود را برای نامزدی ریاست جمهوری به حامیان مالی حزب‌شان نیز اعلام کرده‌اند.این اقدام اعضای رهبری حزب جمهوری‌خواه آمریکا به نظر غیرمعمول می‌آید. برای بسیاری از شهروندان آمریکا عجیب است که رئیس‌جمهورِ حزب خود را در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری پشتیبانی نکنند. به طور معمول اگر رئیس جمهوری در دور بعدی انتخابات پیروز شود، پس از دور دوم است که افراد دیگری در حزب خود را برای انتخابات کاندید می‌کنند.
بعضی رقبای آینده ترامپ در حزب جمهوری‌خواه
ترامپ تاکنون هیچ‌گاه نگفته که در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت نمی‌کند. او همواره بر ادامه ریاست جمهوری خود تاکید دارد. اما به گزارش "نیویورک تایمز" بسیاری از اعضای رهبری این حزب اعلام کرده‌اند که نامزدی ترامپ برای شرکت در انتخابات دور بعدی هنوز مشخص نیست و نامزدهای دیگری نیز هستند که علاقه به احراز این پست دارند.سناتور جمهوری‌خواه جان مک کین، که یکی از سرسخت‌ترین مخالفان ترامپ است دلیل این اقدام اعضای رهبری حزب جمهوری‌خواه آمریکا را توضیح می‌دهد که آن‌ها "ضعف‌هایی در این رئیس جمهوری می‌بینند."یکی از رقبای آینده ترامپ را باید مایک پنس، معاون اول دونالد ترامپ دانست. او به شدت در این زمینه فعالیت می‌کند. بعضی از دوستان حزب جمهوری‌خواه آمریکا می‌گویند رفتار پنس چنان است که انگار او شش ماه پیش به عنوان معاون رئیس جمهوری انتخاب نشده، بلکه فردی است که خود را برای انتخابات آینده آمریکا آماده می‌کند.چارلی دنت، نماینده ایالت پنسیلوانیا می‌گوید که چندین نماینده حزب جمهوری‌خواه آمریکا در مقابل پنس به راحتی در ارتباط با نامزدی او در انتخابات بعدی سخن می‌گویند.چارلی دنت دلایل این نمایندگان را در پشتیبانی از پنس در انتخابات آینده آمریکا بسیار متنوع می‌داند و می‌گوید که دلایل ایدئولوژیک و هرج و مرجی که در اطراف ترامپ حاکم است در بوجود آمدن این تفکر بسیار موثر بوده‌اند.البته بسیاری از این نامزدهای آینده به طور رسمی اعلام کرده‌اند در صورتی حاضر به نامزدی برای این پست خواهند شد، که ترامپ نخواهد در انتخابات آینده کاندید شود. اما بعضی دیگر چون جان کیسیک، فرماندار کنونی اوهایو، اعلام کرده که در انتخابات آینده حتی اگر ترامپ هم شرکت کند، حضور خواهد یافت.آخرین قربانی کاخ سفید، آنتونی اسکاراموچی بود. دوره فعالیت او در کاخ سفید تنها ده روز طول کشید. اسکاراموچی پیش از آنکه به مقام مدیریت ارتباطات کاخ سفید برسد، در بازار بورس نیویورک فعالیت داشت. این پست از ماه مه و پس از اخراج مایکل دوبکه خالی بود تا اینکه ده روز پیش ترامپ اسکاراموچی را مامور این وظیفه کرد. ماموریتی که خیلی زود به پایان رسید. اظهارات توهین‌آمیز اسکاراموچی باعث برکناری او شد.سخنان جان کیسیک، فرماندار کنونی اوهایو در حالی است که جف فلیک، سناتور حزب جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا در سنای آمریکا در کتاب جدیدش به شدت از سیاست ترامپ انتقاد کرده است.
جف فلیک در نظر دارد سال آینده برنامه‌های خود را برای انتخابات آینده آمریکا اعلام کند.سناتورهای مخالف دیگری چون تیم اسکات، سناتور حزب جمهوری‌خواه آمریکا از ایالت کارولینای جنوبی، به تدریج از سیاست‌های ترامپ فاصله می‌گیرند و به نظر می‌رسد که در انتخابات کنگره در سال آینده میلادی از ترامپ فاصله خواهند گرفت. تیم اسکات اعلام کرده است: «ما برای مردم آمریکا کار می‌کنیم، نه برای پرزیدنت.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها