رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 284837

آیا اصولگرایان خیرخواه دولت و رییس کل گمرک هستند

احمد توکلی مدافع عجیب مسعود کرباسیان

ساعت 24-احمد توکلی یک اصولگرای قدیمی در سپهر سیاست ایران است . کینه تاریخی او به اصلاح طلبان هرگز فراموش شدنی نیست.توکلی دراوایل دهه 1370 بود که درس دادن سیاست پوپولیستی را با جبهه بندی در برابر آیت الله فقید هاشمی رفسنجانی شروع کرد هرگز با اصلاحات در ایران سازگار نبوده و نخواهدشد.

41
r />
احمدتوکلی که در انتخابات آخر مجلس در جبهه اصولگرایان تندروبود ورای لازم برای ورود به مجلس را پیدا نکرد حالا راههای تازه ای برای ابراز مخالفت خود با مجموعه اصلاح طلبی را یافته است. یکی از راههای تازه وی آیا ایجاد دودستگی در میان اصلاح طلبان با ایستادن پشت یک سیاستمدار یا مدیر دولتی موجود در میان مدیران دولت فعلی ناراضی کردن هواداران وی علیه افراددیگر و گروههای دیگر است . شاید این بدبینانه ترین داوری در باره سخنانه جانب دارانه توکلی از مسعود کرباسیان برای به دست آوردن مقام وزارت اقتصاد باشد اما این نیز غیر قابل انکار است که وی هرگز خیرخواه اصلاح طلبان وحتی اعتدالگرایان در سپهر سیاست ایران نخواهدبود. توکلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم با اشاره به معرفی کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس گفت: تحصیلات دانشگاهی گزینه معرفی‌شده به مجلس در رشته اقتصاد نبوده و او در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده است. هرچند این موضوع یک نقطه ضعف برای گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد محسوب می‌شود اما به چند دلیل می‌توان حضور کرباسیان در وزارت اقتصاد را پذیرفت. اول آنکه کرباسیان یک مدیر اجرایی با سابقه است و در مسائل وزارت اقتصاد و دارایی از جمله گمرک تجربیات زیادی دارد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد در شرایط کنونی کسی که از تئوری‌های اقتصادی دور است و ادعای نظریه‌پردازی ندارد فرد مناسب تری برای راهبری سیاستهای اقتصاد مقاومتی باشد. اگر ایشان به‌عنوان وزیر اقتصاد پذیرفته نشود اسامی افراد جایگزینی مطرح شده که آنها خود را صاحب نگاه اقتصادی خاص می‌دانند. صاحبان این‌دست نگاهها که در طول سالهای گذشته مدیریت کلان اقتصاد را در دست داشته اند، فعالیتهایشان با منافع اقتصادی کشور و قانون اساسی در تضاد بوده است.
هواداری عجیب و استدلالهای غریب این چهره اصولگرا از وزیر شدن مسعود کرباسیا ن همانطور که در سخنانش دیده می شود این است که دولت دوازدهم را از داشتن اقتصاددانان دارای پشتوانه تئوریک محروم کند و از همین نقطه ضعف دولت دوازدهم استفاده کرده و در یک نبرد فرسایشی این نقطه ضعف دولت را برجسته سازد. اکنون کارشناسان سیاسی اصلاح طلب و نمایندگان این جناح سیاسی در مجلس با این روش و این هوداری توکلی سازگار خواهند شد؟ به نظر می رسد این موضوع باید درکانون توجه قرار گیرد تا دولت ازمیان اقتصاددانان باگرایش های اقتصادی گوناگون یک فرد را به مثابه نماینده آن گرایش انتخابو به جای کرباسیان معرفی کند اگر کرباسیان نقطه قوتی دار در اجراست و ضعف نابلدی اقتصاد کلان و دانش اقتصاد اور ادر شرایط دشواری قرار میدهد و بهتر است اور ا در مقام فعلی حفظ ویا منصبی که با مهارتهایش سازگار است گمارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها