رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 285122

گزارش ساعت 24ازحاشیه های دیدار کرباسیان با بخش خصوصی

کرباسیان : خیلی ها از من شایسته تربودند اما...

ساعت 24-انتخاب تعجب آور مسعود کرباسیان دردقایق آخربه جای محمد نهاوندیان برای تصدی وزارت اقتصاد موجی از نارضایتی در میان فعالان اقتصادی ،کارشناسان و علاقمندان به اقتصاد ایران ایجادکرده است. اما انتخاب محمد شریعتمداری برای وزارت صنعت ، معدن و تجارت از همان روزی که موضوع کابینه دوازدهم طرح شد برای علاقمندان آشکار شده بود.

34
r />
لابی نیرومند رسانه ای که مسعود کرباسیان شکل داده است نام او را بیش از بقیه وزیران برسرزبانها انداخته است. این روش کرباسیان برخلاف روش شریعتمداری است . این دو منتخب حسن روحانی برای دو وزارتخانه مهم اقتصادی دیروز شنبه مهمان روسای اتاق های بازرگانی سراسر ایران و تهران بودند. این نشست که با اقبال قابل توجه رسانه ها نیز مواجه شده بود حاشیه های داشت که شاید از متن آن بیشتر مورد توجه باشد. ساعت 24 برخی از حاشیه ها ی دیدار کرباسیان را گزارش می کند.
مسعود کرباسیان با یک خودو قدیمی پژو خودرا به اتاق بازرگا نی رسانده بود. با توجه به اینکه سازمان بزرگی مثل گمرک بدون تردید اتومبیل های بهتری برای روسای خود تدارک می بیند به نظر می رسید آمدن با این اتومبیل برای جلب توجه بیشتر بود.
نشستن در نزدیکی وزیر احتمالی اقتصاد در اتاق ترافیک جذابی ایجاد و نشستن با کمترین فاصله به وزیر نوعی ازدحام را فراهم کرده بود.رییس اتاق تهران دراین نشست شانه به شانه کرباسیان نشست و تا آخر کلمه ای هم نگفت.
حسین سلاح ورزی نایب رییس اتاق ایران با مهارت این نشست را اداره کرد و البته زمان اندک و متقاضیان سخنرانی برخی گلایه ها را همراه داشت.
ذوق زدگی کرباسیان از اینکه سرانجام بعد از 30سال معاونت وزیری به عنوان وزیر به مجلس معرفی می شود به طور واضحی در چهره اش نمایان بود.
کرباسیان شاگردی کردن نزد محمد شریعتمداری وزیر احتمالی صنعت به مدت 8 سال را یک دلیل خوب برای همدلی و فقدان اختلاف با او می داند و این را باصدای بلند به بازرگانان ایرانی بیان کرد که البته بازخورد مناسبی نداشت.
کرباسیان دیروز حاضر نشد در باره مسایل اصلی و مطالبات بخش خصوصی در باره مالیات بر ارزش افزوده صحبت کند.
وزیر احتمالی آینده ایران ازهمین دیروز خودرا وزیر داست و از موضع وزیر اقتصاد حرف زد و هرگز تعارف هم نکرد که ممکن است رای اعتماد نگیرد. او ازهمراهی قطعی کمیسیون اقتصادی با صراحت سخن گفت . لابی گری وی البته گسترده و ژرف است.
خوشحالی بیش از اندازه اسدالله کرباسیان از وزارت احتمالی کرباسیان برای حاضران در این نشست مورد توجه و تعجب حاضران بود که چطور یک وزیر احتمالی با سابقه چپ گرایی با اقبال یک فرد موثر نزدیک به جمعیت موتلفه اسلامی قرار می گیرد.
کرباسیان اعتراف کرد تصادفی برای این منصب انتخاب شده است و کسان شایسته دیگری برای این منصب بوده اند که وزیر دولت یازدهم درصدر آنهاست.
کرباسیان خود رافردی گره خورده به نظام معرفی کرد و گفت باید هرجایی که می شود کارکرد.
** دانش ناکافی کرباسیان در باره پیچیدگبهای اقتصاد موجب شد او در جمع بازرگانان ایرانی بیشتر به حاشیه ها پناه ببرد و اصرار داشت که اینجا جای بحث های تخصصی نیست. این سخن کرباسیان با ذائقه حاضران جور نبود و آنها می گفتند شما را دیگر نمی شود دید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها