رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 285260

تا پایان 2020

تماس تلفنی با ماه محقق می شود

ساعت 24- یک استارتاپ آلمانی قصد دارد تا چند سال آینده دو ایستگاه مخابراتی در ماه با امکان استفاده از فناوری LTE، احداث کند.

ماه
به نقل از اسپیس، در آینده فضانوردانی که به ماه می‌روند قادر خواهند بود به زمین تلفن بزنند.

این امکان برای اولین بار بوسیله یک استارتاپ آلمانی به نام "دانشمندان پاره‌وقت" فراهم خواهد شد.

این شرکت دانش‌بنیان آلمانی در اصل برای شرکت در مسابقات "اکس پرایز"( X Prize) گوگل که در زمینه ارسال کاوشگر به ماه و دسترسی به بقایای باقیمانده از ماموریت آپولو17 است، تشکیل شد. هرچند که با توجه با فرصت تعیین شده برای آن که پایان 2017 است تصمیم به خروج از این مسابقات گرفت.

این شرکت در ادامه فعالیت‌های خود تصمیم گرفت اولین امکانات ارتباطی ماه با زمین را با ساخت ایستگاه‌های مخابراتی مبتنی بر LTE، فراهم کند.

"کارستن بکر"(Karsten Becker) مسئول توسعه تجهیزات الکترونیکی این استارتاپ گفت: ما برای احداث پایگاه مخابراتی در ماه با شرکت "وودافون"(Vodafone) در حال همکاری هستیم.

وی افزود: ما قصد داریم امکان برقراری ارتباط در سطح ماه و همچنین ماه با زمین را فراهم کنیم.

این شرکت که اولین شرکت خصوصی خواهد بود که به ماه کاوشگر و تجهیزات می‌فرستد، برای پرتاب فضاپیمای خود که "آلینا"(Alina) نام دارد قراردادی با شرکت "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) امضا کرده است که تا پایان سال 2018 این فضاپیما را به فضا ببرد.

این پرتاب با استفاده از موشک قابل بازیابی "فالکون 9"(Falcon 9) انجام خواهد شد و پس از خروج موشک از جو و رسیدن به فاصله 42 هزار کیلومتری، با جداسازی فضاپیما، آلینا سفر 342 هزار کیلومتری خود به ماه را آغاز خواهد کرد.

قرار است این فضاپیما دو کاوشگر را به ماه ببرد که هر دوی آنها به فناوری LTE مجهز هستند و به عنوان ایستگاه مخابراتی فعالیت خواهند نمود.

به علاوه این دو کاوشگر به بررسی بقایای ماموریت آپولو17 نیز خواهند پرداخت.

بکر در رابطه با نحوه عملکرد این دو کاوشگر خاطرنشان کرد: این دو کاوشگر از مودم‌های LTE برای ارسال داده استفاده می‌کنند که روش بسیار کارآمدتری نسبت به ایجاد کانال ارتباط مستقیم است.

این کاوشگرها حدود 90 وات توان از طریق صفحات خورشیدی دریافت خواهند کرد که نیمی از آن برای حرکت و نیم دیگر آن برای برقراری ارتباط با زمین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

استفاده از ایستگاه مخابراتی به جای تلاش برای برقراری ارتباط مستقیم، مشکلات ارتباطی نظیر شناسایی مکان آنتن کاوشگر در سطح ماه را حل می‌کند و سبب تسریع و بهبود کیفیت ارتباط می‌شود.

مسئولان این شرکت انتظار ندارند که این کاوشگرها بتوانند در شب‌های ماه به دلیل دمای پایین سرویس ارائه کنند اما از اطلاعات این ماموریت برای احداث یک پایگاه ثابت مخابراتی در ماه استفاده خواهد شد.

این شرکت قصد دارد تا سال 2020 در دومین ماموریت خود ترمینال‌های مخابراتی مقاوم خود را به ماه بفرستد تا اولین پایگاه مخابراتی ثابت در ماه را بسازد.

این شرکت با آژانس فضایی اروپا همکاری تنگاتنگی دارد که برنامه‌هایی را برای احداث یک ایستگاه فضایی ثابت در ماه ارائه کرده که به "روستای قمری" معروف است.

فضاپیمای آلینا می‌تواند حدود 100 کیلوگرم بار را با خود حمل کند که در ماموریت اول خود سه محموله متعلق به "سازمان فضایی آمریکا"(ناسا) را نیز حمل خواهد کرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها