رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 285416

اعلام نتایج آزمون دستیاری تا پایان هفته جاری

ساعت24 - رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از از اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی تا پایان هفته جاری خبرداد .

وزارت آموزش و پرورش
محمد حسین پور کاظمی با اعلام این خبر و با بیان اینکه در این دوره از آزمون دستیاری پزشکی در نظر گرفته شد تا ظرفیت های خالی مناطق محروم به سهمیه آزاد اختصاص یابد افزود: به همین منظور اعلام نتایج آزمون دستیاری به تعویق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه نتایج آزمون دستیاری اواخر هفته جاری اعلام می شود اظهار کرد: داوطلبان می توانند هفته آینده با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir برای دریافت نتایج آزمون اقدام کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار کرد: طبق قانون ۲۵ درصد ظرفیت باید به داوطلبان مناطق محروم داده شود که ۸۵ درصد حد نصاب نمره را کسب کرده‌اند بنابراین ظرفیت خالی ناشی از نرسیدن به حد نصاب نمره به وجود آمده است به داوطلبان آزاد اختصاص می‌یابد.

وی افزود: حدنصاب نمره برای اینکه داوطلبان بتوانند انتخاب رشته کنند ۱۵۰ بوده است و ۸ هزار و ۴۱ نفر معادل ۶۵ درصد شرکت کنندگان در آزمون موفق به کسب این حد نصاب و مجاز به انتخاب رشته شدند. ظرفیت پذیرش دستیار تخصصی در چهل و چهارمین دوره این آزمون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر است.

به گزارش ایسنا، چهل و چهارمین دوره آزمون دستیاری پزشکی روز ۱۴ اردیبهشت ۹۶ با حضور ۱۲ هزار و ۲۶۷ نفر برگزار شد و نتایج اولیه این آزمون در روز دوشنبه ۸ خرداد ۹۶ به صورت کارنامه اعلام شد.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها