رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 286107

رییس جمهور: اراده سیاسی ایران توسعه روابط با کشورهای دوست در آمریکای لاتین است / تاکید بر حمایت از روابط بخش خصوصی دو کشور

ساعت24-رییس‌ جمهور در دیدار سفیر جدید اروگوئه در تهران تاکید کرد: اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط با کشورهای دوست در آمریکای لاتین از جمله اروگوئه است و باید از ظرفیت‌های متقابل و گسترده تهران و مونته ویدئو برای تقویت همکاریهای مشترک استفاده کنیم.

روحانی
حجت‌الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه "کارلوس سگار بی‌فون اشتانماین"، ضرورت توسعه همکار‌ی‌های کنونی دو کشور در حوزه‌های علمی، و فناوری، از جمله داروسازی را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و اروگوئه با کسب آگاهی دقیق از ظرفیت‌های یکدیگر، فعالیت های خود را به نفع منافع دو ملت گسترش دهند.

روحانی اظهار داشت: دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران و اروگوئه درباره مسایل جهانی به یکدیگر نزدیک است و هر دو کشور معتقدند روابط در عرصه بین‌الملل باید براساس احترام متقابل برقرار باشد.

رییس‌ جمهور، تصمیم‌گیری برای امور هر کشوری را صرفا در حوزه اختیارات مردم آن کشور دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش برخی قدرتهای بزرگ برای تهدید و مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر از جمله در آمریکای لاتین را ایستادگی در برابر اراده ملت‌ها و موجب گسترش تنش‌های منطقه‌ای می‌داند.

سفیر جدید اروگوئه نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور کشورمان و همچنین ابلاغ پیام تبریک رییس جمهور کشورش به مناسبت انتخاب مجدد دکتر روحانی، گفت: مونته ویدئو مصمم به توسعه و گسترش روابط خود با تهران است.

"کارلوس سگار بی‌فون اشتانماین" افزود: تمام تلاش خود را برای توسعه و تقویت همکاریهای دو کشور در همه حوزه ها بکار خواهم گرفت.

او اظهارداشت: دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران و اروگوئه در مجامع بین‌المللی به یکدیگر نزدیک و شبیه است و اروگوئه همواره در کنار ایران به عنوان یک کشور دوست است.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها