رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 286118

لاوروف: ایران مجاز است هر مقدار که مایل است برای برنامه موشکیاش هزینه کند

ساعت24-وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه آمریکا باید به تعهدات خود ذیل برجام پایبند باشد، گفت که افزایش هزینه‌های ایران برای برنامه موشکی خود هیچ منعی بر اساس قطعنامه شورای امنیت ندارد.

لاوروف
laquo;سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفته است، «ایران می‌تواند هرچه می‌خواهد پول صرف برنامه موشکی‌اش کند چون قطعنامه شورای امنیت محدودیتی برای برنامه موشکی ایران ایجاد نکرده است».

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای بولیویایی خود تأکید کرد، امیدواریم که آمریکا تعهدات خود ذیل برجام را نقض نکند.

وی تصریح کرد: «من بر این باورم که تحریم‌های یکجانبه اقداماتی غیرمسئولانه است که می‌تواند به توازن حاصل شده آسیب بزند و آن را تضعیف کند».

لاوروف علاوه براین ابراز امیدواری کرد که ایران از توافق هسته‌ای امضاشده در سال 2015 میلادی خارج نشود.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران این هفته گفته بود اگر آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع کند، تهران نیز ظرف چند ساعت از برجام خارج خواهد شد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که مداخله نظامی در ونزوئلا نیز غیرقابل قبول است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین بر حل مسالمت آمیز بحران بوجود آمده در ونزوئلا بدون مداخله خارجی تأکید کرد.

اظهارات لاوروف در این خصوص پس از آن مطرح شده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این کشور آمریکای جنوبی را به مداخله نظامی تهدید کرده بود و همین مسئله نیز سبب شد تا «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا خواستار برگزاری مانور نظامی در این کشور شود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها