رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 286150

فرماندار شمیرانات:

میدان تجریش سنگفرش شود

ساعت 24- فرماندار شمیرانات با تاکید بر اینکه بازار و مرکز تجریش دیگر ظرفیت تردد خودرو را ندارد گفت: باید از میدان اول به سمت میدان دوم تجریش سنگ‌فرش شود و از تردد خودروها جلوگیری شود.

عزت‌الله خانمحمدی در نشست خبری امروز چهارشنبه بااشاره به معضل ترافیک در سطح شهرستان شمیرانات گفت: امروز در حوزه شهری شمیران ترافیک واقعا اذیت‌کننده شده است. 55 هزار نفر جمعیت در شمیران ساکن هستند و وجود 300 هزار نفر به صورت شناور در این محدوده حضور دارند. این در شرایطی که ساختار خیابان‌های شمیران نیز به دلیل قیمت بالای زمین قابل تغییر و جراحی نیست. لذا راهکار اصلی که مطالبه ما از شورا و شهرداری آینده این است، استفاده از فضای زیرسطحی است. ما باید به زیر زمین برویم و در این مسیر باید توسعه مترو از شهرک قائم به سمت چهارراه پارک وی و از آنجا به سمت مرکز شهر محقق شود.

وی تاکید کرد: بازار و مرکز تجریش دیگر ظرفیت تردد خودرو را ندارد لذا باید از میدان اول به سمت میدان دوم تجریش سنگ‌فرش شود و از تردد خودروها جلوگیری شود. بی‌تردید راه‌حل ترافیک شمیرانات استفاده از فضای زیرسطحی است.

حتی یک مورد تصرف جدید در اراضی ملی و دولتی نداریم

خانمحمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز و مقابله با این کاربری‌ها در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در اراضی ملی و دولتی به صورت قاطع و جدی اقدامات خود را پیگیری کرده‌ایم و مصمم هستیم در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع تصرفات باقیمانده اقدام کنیم. البته احکام قضایی در این حوزه که به صورت بلااجرا باقی مانده باشد، نداریم. پرونده‌های که ساماندهی شده‌اند منتظر حکم قضایی هستند که به محض صدور حکم که نسبت به اجرای آنها اقدام خواهیم کرد.

به گفته وی، 380 هکتار از اراضی دولتی رفع تصرف شده است و 90 هکتار از اراضی کشاورزی که تغییر کاربری داده بودند نیز به حالت اولیه بازگردانده شدند. همچنین 2400 هزار پرونده در حوزه اراضی ملی و دولتی ساماندهی شده‌اند که برای اجرای احکامی که در آینده صادر خواهد شد به همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و یک عزم ملی نیازمند است.

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: امروز حتی یک مورد تصرف جدید در اراضی ملی و دولتی نداریم و هرچه که هست مربوط به 15 سال گذشته بوده است. برای اینکه بتوانیم به سرعت روال رفع تصرفات و صدور احکام را طی کنیم که در نتیجه آنها میلیاردها تومان ثروت عمومی به دولت بازگردانده شود نیازمند اهتمام دستگاه‌های استانی و ملی هستیم. امروز بازدیدهای میدانی در سطح شهرستان انجام می‌شود اما برای تحقق بهتر مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند اجرای طرح کاداس هستیم. بی‌تردید این طرح را کار برون رفت از شرایط موجود است.

خانمحمدی ادامه داد: ضرورت دارد این طرح عملیاتی شود و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط این امر در دستور کار قرار گیرد که یک اقدام زیرساختی محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به لزوم حضور نماینده حاکمیت در جلسات بررسی طرح‌های جامع شهرها و روستاها در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: باید در این طرح‌ها همه ملاحظات در نظر گرفته شود. در حوزه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های شخصی طی سه سال اخیر حدود 1000 مورد تخریب داشته‌ایم. اخیرا نیز حدود 8 هکتار در عرصه سهام کشاورزی رفع تصرف و تغییر کاربری داشتیم.

فرماندار شمیرانات درخصوص پروژه‌های تکمیل شده که در هفته دولت در سطح شهرستان شمیرانات به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: 11 دستگاه اجرایی، 35 پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 70 میلیارد تومان برای بهره‌برداری در هفته دولت معرفی کرده‌اند. این پروژه‌ها در حوزه‌های جهاد کشاورزی، آب رسانی، شهرداری‌های شهرستان، سازمان امور عشایر هستند.

در شمیرانات دپوی کالای قاچاق نداریم

در تشریح اقدامات مقابله‌ای با قاچاق کالا به ویژه میوه در سطح شهرستان شمیرانات گفت: برای مبارزه اساسی با قاچاق کالا باید دو محور منبع اصلی توزیع کالای قاچاق و مسیر نفوذ آن مسدود و مورد توجه جدی قرار گیرد. ظرف چهار سال گذشته اقدامات موثری در سطح استان تهران انجام شده اما مبادی ورودی قاچاق در سطح کشور و همچنین استان تهران باید کنترل آنها مورد بازبینی قرار گیرد.

وی افزود: در سطح شهرستان شمیرانات دپوی کالای قاچاق نداریم و تنها بحث مصرف کالاهای قاچاق وجود دارد که آن نیز در حال پیگیری است به شکلی که جلسات ستاد مبارزه باقاچاق کالا به طور مداوم برگزار می‌شود و بازدیدهای میدانی منظم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله تعزیرات حکومتی و پلیس در حال انجام است.

فرماندار شمیرانات درخصوص عرضه مستقیم محصولات باغی و زراعی شهرستان شمیرانات، به برگزاری سومین دوره جشنواره گیلاس در سال جاری اشاره کرد و افزود: جشنواره گیلاس در سطح شهرستان برای سومین دوره برگزار شد تا این ظرفیت شهرستان شمیرانات معرفی شود. در حال حاضر حدود 8000 هکتار زمین زراعی در سطح شهر شمیرانات وجود دارد که در همین مساحت 63 هزار تن تولید گیلاس وجود دارد که این رقم بی‌نظیر است. در حقیقت هدف از برگزاری جشنواره معرفی ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان شمیرانات است.

فرماندار شمیرانات با اشاره به پلمپ برخی واحدهای صنفی به دلیل تخلف و فروش کالاهای قاچاق گفت: اقدامات ما در حوزه مقابله با کالای قاچاق باید همراه با ملاحظات اجتماعی و سیاسی باشد لذا در این حوزه سه گام ترسیم شد به شکلی که در گام اول واحدها و اتحادیه‌های صنفی درخصوص فروش کالای قاچاق توجیه می‌شوند، در گام دوم به آنها اخطار و در مرحله آخر با آنها برخورد خواهد شد.

خانمحمدی تاکید کرد: با واحدهای صنفی در آینده نزدیک جلسه‌ای خواهیم داشت و موضوع فروش و عرضه کالای قاچاق را با آنها مطرح خواهیم کرد و بر این موضوع تاکید خواهد شد که فروش برخی از کالاهای قاچاق عملکرد واحدهای صنفی شهرستان را زیر سوال خواهد برد و قطعا عرضه برخی از میوه‌ها اگر انجام نشود، هیچ اتفاقی نمی‌افتد، لذا تلاش خواهیم کرد این واحدهای صنفی را مجاب به همکاری در حوزه کنترل و مقابله با کالاهای قاچاق کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص توسعه گردشگری در سطح شهرستان شمیرانات گفت: تولید محصولات باغی و زراعی و توسعه گردشگری دو حوزه اصلی توسعه شهرستان محسوب می‌شوند لذا باید برنامه‌ریزی دقیقی برای آنها داشته باشیم، اما در این راستا باید ابتدا برخی از بخش‌های سطح شهرستان شمیرانات در حوزه گردشگری تعیین تکلیف شوند. ظرف سال‌های گذشته اقدامات ارزشمندی انجام شد اما به دلیل برخی از موانع بعضی از تصمیم‌گیری‌ها عملی نشده‌اند. در حال حاضر روستایی در شهرستان شمیرانات وجود دارد که برای گردشگری و اجرای برخی پروژه‌ها مصوبه هیات دولت دارد اما مانع اصلی قوانینی است که برخی از دستگاه‌ها از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و آب منطقه‌ای علی‌رغم وجود مصوبه هیات دولت بر آنها اصرار دارد.

فرماندار شمیرانات ادامه داد: باید زمان تصویب طرح‌های گردشگری، ملاحظاتی که امروز توسط این دستگاه‌ها در نظر گرفته می‌شد، مورد توجه قرار می‌گرفت، امروز در حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نگاه‌های متفاوتی برای توسعه گردشگری وجود دارد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها