رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 286242

تشکر جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران از انتصاب مجدد رئیس بنیاد شهید

ساعت24 - در پی انتصاب مجدد حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران طی بیانیه‌ای از رئیس‌جمهور بابت این انتصاب تشکر کردند.

سیدمحمدعلی شهیدی
dir="RTL">در این بیانیه آمده است:

«جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

ایثارگران انقلاب اسلامی همواره پاسدار ارزش‌های والای انقلاب اسلامی هستند و همچون هشت سال دفاع مقدس هم‌اکنون نیز مدافع حرم اهل بیت و حریم ولایت می‌باشند.

ما ایثارگران علاوه بر اینکه بر پیگیری مطالبات جامعه ایثارگری از مسوولان و دست‌اندرکاران اصرار داریم، با استناد به آیه شریفه من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق قدردان زحمات خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستیم.

لذا بدین وسیله از حضرتعالی در انتصاب مجدد حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی که با عنایات ویژه مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی‌فقیه ادای خدمت می‌نمایند کمال تشکر و امتنان را داریم.

بی‌شک بنیاد شهید و امور ایثارگران با تحت پوشش داشتن حدود سه و نیم میلیون نفر از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز به عنوان یکی از مهمترین نهادهای حاکمیتی در جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.

ایثارگران در دولت‌های مختلف همیشه رصد کننده خدمات بنیاد شهید به ایثارگران بوده‌اند و آنچه در این گفتار برایمان حائز اهمیت است، انصاف گفتاری و دینی است که به خاطر نسبت با ایثار و شهادت بر گردنمان نهاده شده است.

در مدت چهار سال تصدی حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی که با اعتماد مقام معظم رهبری، همزمان ریاست بنیاد شهید و نمایندگی ولی‌فقیه را عهده‌دار هستند، اقدامات ارزشمندی به منصه ظهور رسیده است.

با بررسی اقدامات بنیاد شهید در این مدت ۱۲ خدمت ویژه این بنیاد به ایثارگران را به شرح زیر می‌توان عنوان نمود:

۱- ایجاد آرامش در بین جامعه هدف با دوری از نزاع های سیاسی و تعاملات رسانه‌ای

۲- پرداخت مطالبات ایثارگران بعد از ۱۴ سال با رقمی معادل ۵ هزار میلیارد تومان

۳- اجرایی کردن بخش عمده‌ای از قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

۴- ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برنامه‌های متعدد از جمله: تشکیل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری بیش از ۲۰۰۰ کنگره و یادواره ملی با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری روز شهید، اجرای منظم طرح سپاس از ایثارگران و حضور در منازل یادگاران دفاع مقدس، ساماندهی گلزار شهدا و برگزاری اردوها و سفرهای سیاحتی و زیارتی ایثارگران.

۵- اشتغال و کارآفرینی و ایجاد حدود ۶۵ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران در طول چهار سال

۶- ارائه تسهیلات و کمک‌های بلاعوض مسکن به بیش از ۱۵۰ هزار ایثارگر

۷- ایجاد و توسعه و تکمیل مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی مجهز ایثار در تمامی مراکز استان‌ها

۸- بیمه درمانی همگانی و تکمیلی کل جامعه ایثارگری و پرداخت کلیه هزینه‌های درمانی ایثارگران

۹- اجرایی کردن طرح پایش سلامت ایثارگران، دعوت از ۹۸ تیم پزشکی خارجی به ایران برای درمان ایثارگران و اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی به استان‌های کم‌برخوردار

۱۰- شناسایی و حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر و تشکل‌های ایثارگری

۱۱- پذیرش و تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم

۱۲- توسعه و تکمیل زیرساخت‌های الکترونیکی نمودن خدمات به ایثارگران

و نقطه عطف و برآمد در تمام این خدمات حفظ شأن و عزت ایثارگران و خانواده معظم شهدا در ارائه خدمات بوده است که انصافاً انسان را مجبور به اعتراف و تشکر می‌نماید.

در پایان ضمن تشکر مجدد از حضرتعالی، امیدواریم در دوره دوم حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، خدمات شایسته و در شأن خانواده معظم شهدا و ایثارگران در دولت دوازدهم نیز استمرار یابد که بی‌شک نظر لطف خداوند متعال امام شهدا و شهدای گرانقدر را به همراه خواهید داشت.»

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها