رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 286383

پدری که پس از 30 سال بر مزار فرزند شهیدش حاضر شد

ساعت24- پدر تنها شهید اروپایی دفاع مقدس پس از 30 سال بر مزار فرزندش حضور پیدا کرد و گفت: من و خانواده ام به ارادت کمال کورسل به امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم.

پدر شهید
style="text-align:justify">روز پنج شنبه "کمال مرادی" پدر شهید کمال کورسل پس از گذشت 30 سال از شهادت فرزندش در گلزار شهدای قم بر مزار فرزند حاضر شد.


وی بر مزار فرزند شهیدش بوسه زد و گفت: کاری که فرزندم کمال کورسل کرد، وظیفه بود؛ او به خاطر اسلام به میدان نبرد حق علیه باطل رفت و من افتخار می‌کنم که فرزندم در این راه قدم گذاشت و به مقام شهادت نائل آمد.آرزو می‌کنم جمهوری اسلامی ایران بر دشمنانش فائق آید و مراحل سربلندی را طی کند. من و خانواده‌ام به ارادت کمال کورسل به امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم.

"کمال مرادی" که در فرانسه و تونس به عنوان مدیر رسانه فعالیت داشت، تا مدتی از طریق نامه نگاری با فرزندش در ارتباط بود لکن به دلیل وجود دیکتاتوری و فضای اختناق حاکم بر تونس بعد از گذشت چند سال و از طریق اینترنت از شهادت فرزندش مطلع می‌شود. دولت تونس پس از مطلع شدن از شهادت فرزند وی در ایران او را از فعالیت‌های رسانه‌ای و حضور در برنامه‌های جمعی منع می‌کند.

بنا بر این گزارش تعدادی از دوستان و همرزمان "کمال کورسل" ضمن خوش آمدگویی به پدر شهید به بیان خاطرات حضور وی در قم، حضور او در جبهه‌ها و چگونگی شهادت تنها شهید اروپایی دفاع مقدس برای پدر شهید پرداختند.

حضور پدر شهید فرانسوی پس از 30 سال با پیگیری وی از طریق رایزن فرهنگی ایران و با همت امور بین الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران میسر و انجام شد.

خانواده شهید کمال کورسل روز جمعه(فردا)در نماز جمعه قم شرکت می‌کنند و شنبه برای زیارت امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس می‌شوند.

سهراب تاجگردون مدیرکل بنیاد امور بین الملل بنیاد شهید و امور یثارگران در این مراسم با بیان اینکه "کمال کورسل" بواسطه گوش دادن به ترجمه نوارهای سخنرانی‌های امام خمینی(ره) با آرمان های امام آشنا و شفیته ایشان و راه امام می‌شود، گذری کوتاه بر زندگی و شهادت وی داشت.

وی با اشاره به آیه «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» اظهار کرد: مصداق روشن اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید "شهیدان زنده اند" شهید کورسل و حضور امروز خانواده او بر مزارش است؛ پدر شهید می‌گفت ما نیامدیم شهید ما را آورد.

مدیرکل بنیاد امور بین الملل بنیاد شهید و امور یثارگران با بیان اینکه شهید کورسل متولد فرانسه بوده است، ادامه داد: شهید تا 15 سالگی مسیحی بوده و در این سن از طریق پدر به اسلام مشرف می‌شود. وی در سال 62 بواسطه گوش دادن به ترجمه نوارهای سخنرانی‌های امام خمینی(ره) با آرمان های امام آشنا و شفیته ایشان و راه امام می‌شود.

وی افزود: شهید کورسل با حضور در دعاهای کمیل دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به امام علی(ع) علاقه‌مند و شیعه می‌شود و بلافاصله به ایران عزیمت و در مدرسه حجتیه مشغول تحصیل حوزوی می‌شود.

تاجگردون افزود: "کمال کورسل" در سال 63 علی رغم تمام محدودیت‌های امنیتی که برای اعزام افراد غیر ایرانی وجود داشت، به هر ترفند و با اصرار فراوان از طریق لشکر بدر به جبهه رفت و در عملیات‌های کربلای 3، کربلای 5، والفجر و مرصاد حضور داشت.

وی با بیان اینکه "کمال کورسل" در عملیات مرصاد به شهادت نائل شد، اضافه کرد: چند ساعت قبل از شهادت وی به همراه همرزمانش در محاصره دشمن بودند و گرسنگی و تشنگی فشار آورده بود که شهید برای همرزمانش سخنرانی و به آنها می‌گوید ما اکنون امام حسین(ع) را درک کردیم و حسینی شدیم، وی پس از این زمزمه‌ها با اصابت گلوله آر پی جی دشمن به شهادت می‌رسد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها