رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 286576

انتخاب رشته بیش از ۵۹ درصد داوطلبان کنکور/بیش از ۷۴۴ هزار نفر وارد دانشگاه‌ها میشود

ساعت24-مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۵۹ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری خبر داد و گفت: در سال جاری تعداد ۷۴۴ هزار و ۴۱۷ نفر وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

دکتر حسین توکلی با اعلام این مطلب، اظهار کرد: آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه) مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، غیرانتفاعی و غیردولتی پردیس‌های دانشگاه‌های فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: برای شرکت در آزمون سراسری تعداد ۹۳۰ هزار و ۴۸۲ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۵۷۱ داوطلب زن و مابقی مرد بودند. به عبارت دیگر حدود ۵۹ درصد داوطلبان ثبت‌ نام کننده زن و ۴۱ درصد مرد بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: از تعداد ۹۳۰ هزار و ۴۸۲ داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سال ۱۳۹۶ تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۷۲ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند. به عبارتی دیگر ۹۰.۱۷ درصد داوطلبان ثبت‌نام کننده در آزمون شرکت کردند. همچنین از تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۷۲ داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته بوده‌اند که از این تعداد ۴۹۷ هزار و ۵۰۴ نفر زن و مابقی مرد بودند.به عبارت دیگر ۵۹.۳۰ درصد مجازین به انتخاب رشته در آزمون سراسری مرد بودند.

دکتر توکلی تاکید کرد: براساس برنامه زمانی اعلام شده داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بودند ضرورت داشته پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ تحصیلی که از بعد از ظهر چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۶ تا روز پنج شنبه ۱۲ مرداد ماه سال ۱۳۹۶ بر روی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه یا گروه‌های آزمایشی مجاز و با رعایت کلیه شرایط مندرج در دفترچه راهنما و اطلاعیه‌های این سازمان و استفاده از سایر اطلاعات دیگر که سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار داده بود مانند ویژه نامه انتخاب رشته و کارنامه مجازی انتخاب رشته شخصا می‌بایست نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های مورد تحصیل خود پرداخته و پس از اطمینان از صحت کد رشته انتخابی آنها را به ترتیب تقدم علاقه مرتب نموده و از روز پنج‌ شنبه ۲۹ مرداد ماه و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده حداکثر تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۲۵ مرداد ماه سال ۱۳۹۶ به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کد رشته‌ محل‌های انتخابی مبادرت نماید.

وی خاطر نشان کرد: براساس آمار استخراج شده از تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته ۴۹۸ هزار و ۷۸ داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود اقدام کردند. به عبارت دیگر ۵۹.۳۷ درصد مجازین در آزمون سراسری انتخاب رشته نمونه‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تاکید کرد: براساس آمار اولیه گزارش شده تعداد ۴۷ هزار و ۸۷۸ داوطلب نیز منحصرا برای شرکت در گزینیش رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که پذیرش در آنها براساس سوابق تحصیلی و معدل کتبی دیپلم صورت می‌گیرد انتخاب رشته نموده‌اند.

دکتر توکلی در پایان خاطر نشان کرد: وضعیت پذیرش در آزمون سراسری سال ۱۳۹۶، ۷۴۴ هزار و ۴۱۷ نفر بدون ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته خواهد شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها