رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 286666

نماینده مخالف زنگنه:

جلوی استخدام نمایندگان مجلس در وزارت نفت را بگیرید

ساعت 24- نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: رییس جمهور و رییس مجلس و رییس قوه قضاییه لطفا جلوی این مفسده و رانت دو طرفه یعنی استخدام نمایندگان مجلس در وزارت نفت را بگیرید. اگر امید به استخدام‌ها نبود آن وقت وزیران پیشنهادی بهتر صداقت موافقان و مخالفان واقعی خود و تعداد آرای واقعی خود را مشاهده می‌کردند.

هدایت الله خادمی
هدایت الله خادمی در جلسه علنی امروز بعدازظهر (شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت: طی چهار سال گذشته دهها بار در رسانه‌ها مطرح شد که وزارت نفت ۵۰ میلیارد دلار بدهکار است؛ یعنی ۵۰ میلیارد دلار وام بدون بهره برداری اجرایی کردن پروژه‌های اساسی به وزارت نفت داده شده است یعنی ۵۰ میلیارد دلار فاینانس داخلی بدوه بهره که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با بخشی از این منابع مالی فازهای ۱۲، ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تا شهریور ۹۲، ۹۳ درصد پیشرفت، فازهای ۱۷ و ۱۸، ۸۵ درصد و فازهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ بیش از ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و یک سال پس از حضور حضرتعالی با همت شما و همکارانتان تکمیل و باعث شد برداشت از مخازن مشترک پارس جنوبی برای اولین بار برابر یا بیشتر از قطر شود. پس این فاینانس داخلی چه اشکالی داشته است؟ مردم محروم و بی‌کس شهرستان‌های ایذه و باغملک با عبور ۲۰۰ کیلومتر رودخانه کارون در دل خود بیش از ۲۰ سال است آب شرب ندارد. ۲۰ سال است که همه دولت‌ها آمدند و رفتند و نتوانستند ۳۰۰ میلیون دلار فایناس داخلی یا خارجی دهند تا مردم مجبور به کوچ نشوند. امیدوارم با دست مبارک‌تان بهره‌برداری از این پروژه را کلنگ زنی کنید

وی آمار اعلام شده تولید و صادرات نفت قبل و بعد از تحریم را بزرگ‌نمایی دانست و خطاب به مردم مدعی شد: به عنوان یک کارمند وزارت نفت با ۳۰ سال سابقه و دهها سال مدیر عامل شرکت‌های نفتی و نایب رییسی کمیسیون انرژی مجلس خدمت شما عرض می‌کنم افزایش تولید نداشته بلکه برگشت به تولید را داشته‌ایم. کاملا با آن فرق دارد. اگر بخواهیم موضوع را ساده توضیح دهیم دقیقا مثل این است که تصمیم گرفته‌ایم به مسافرت بروید شیر آب و گاز را می‌بندید، پس از بازگشت از مسافرت شیر آب و گاز را باز می‌کنید، همین. گر چه برای اینکه چاه‌های صدمه نمی‌بینند و از تولید نیفتند، تولید چرخشی از چاه‌های خواهیم داشت که کاری روتین است که در شرایط عادی هم انجام می‌شود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: تحریم‌ها ما را متوقف کرد و نتوانستیم تولید در دسترس را بفروشیم. با همت دولت، تیم دیپلماسی و نظام تحریم‌ها برداشته شد و چاه‌ها را باز کردیم و فروختیم. از تیم دیپلماسی، رییس‌جمهور و دکتر ظریف باید تشکر کرد. آقای ظریف در اینجا مظلوم واقع شدند. پس بزرگترین دستاورد وزارت نفت آن هم با وزیری قوی با سه دهه وزارت نباید فقط متاثر از دیپلماسی وزارت امور خارجه، تیم مذاکره کننده، نظام و رییس‌جمهور باشد و عملا نباید بازگشت به تولید و قبل از تحریم را به حساب وزارت نفت گذاشت بلکه باید به حساب نظام، وزارت خارجه، رییس‌جمهور و بقیه گذاشت که چنین فضایی ایجاد شد تا اجازه فروش را به ما دادند.

خادمی با نقد برنامه‌ پیشنهادی وزیر نفت ادامه داد: این برنامه همان برنامه سال ۹۲ است که معاونت نظارت مجلس این برنامه را مورد بررسی و گزارش داده است که آمایش سرزمینی و ده‌ها مورد دیگر در آن دیده نشده است و فقط ۲۸ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام و اسناد بالادستی انطباق دارد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس گفت: جناب مهندس، فرمودید در سال ۹۴ در بنزین خودکفا می‌شویم اما روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین وارد می‌شود، گفتید مدیریت مصرف سوخت را سامان می‌دهید اما نه تنها سامان ندادید که میزان مصرف بنزین به بیش از ۸۰ میلیون لیتر در روز رسید، گفتید تا سال ۹۶ و در شرایط تحریم می‌توانید تولید نفت و میعانات گازی را به ۵.۷ میلیون بشکه برسانید ولی نشد، گفتید پرونده پارس جنوبی را در پایان دولت یازدهم می‌بندید ولی نبستید، گفتید ژنرال‌ها را جایگزین گروهبان‌ها می‌کنید ضمن ایراد به این ادبیات که در صنعت جایگاهی ندارد و از فرد بزرگی مثل شما انتظار نمی‌رود اما هر شش معاون و قائم مقام شما استعفا دادند و رفتند.

وی ادامه داد: شاید منظور از ژنرال‌ها همان تعداد زیادی نماینده بازمانده در انتخابات مجلس باشد که هیچ تخصصی هم متناسب با وزارت نفت ندارند، البته تعدادی دیگر هم منتظر استخدام در سه سال آینده هستند و هم اکنون در تهیه مقدمات به سر می‌برند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: آقای مهندس لطفا من بعد نمایندگان مجلس را استخدام نکنید تا نمایندگان مجلس به رسالت ذاتی و نظارتی خود ادامه دهند و به فکر مردم محروم باشند. رییس جمهور و رییس مجلس و رییس قوه قضاییه لطفا جلوی این مفسده و رانت دو طرفه را بگیرید. اگر امید به استخدام‌ها نبود آن وقت وزیران پیشنهادی بهتر صداقت موافقان و مخالفان واقعی خود و تعداد آرای واقعی خود را مشاهده می‌کردند.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت پس از اتمام سخنان این نماینده خطاب به وی، گفت: این سخن شما اشتباه است، چرا چنین چیزی را می‌گویید؟

خادمی اظهار کرد: که منظور او نمایندگانی است که نتوانستند به مجلس راه پیدا کنند اما لاریجانی با تاکید به وی گفت شما می‌گویید نماینده‌های مجلس و یعنی همین افرادی که اینجا هستند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها