رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 286677

مدارس غیردولتی تقویت میشوند

ساعت 24- رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی از تفویض اختیار به استانها و مناطق کشور درراستای تسهیل امور مردم خبرداد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مرضیه گرد در همایش شورای نظارت مناطق آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه این که شورای نظارت مدارس غیردولتی با حضور افراد حقوقی تشکیل می شود، اظهارکرد: منتخب اعضای شورای هماهنگی موسسان که افرادی علاقه مند و خواهان فعالیت در مدارس هستند در این شورا حضور دارند و این برای اولین بار است که رسما درقانون اعلام شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر ضرورت مشارکت مردمی و به کارگیری بخش خصوصی در توسعه کشور، خاطرنشان کرد: تقویت مدارس غیردولتی براساس اسناد بالادستی؛ منویات رهبر معظم انقلاب، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت می گیرد.

وی با اشاره به تفویض اختیار امور آموزش و پرورش به استان های کشور اظهارکرد: این اقدام در راستای تسهیل انجام امور مردم صورت گرفته است و باید مراقب باشیم تا این امر با دخالت سلیقه‌های شخصی منحرف نشود و از ظرفیت قانونی به صورت ضابطه مند استفاده شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده با اشاره به این که در قانون جدید، فعالیت شورای نظارت، سیاست گذاری، برنامه ریزی پیش بینی شده است، افزود: بخشی از وظایف شوراهای نظارت به استان ها، شهرستان ها و مناطق واگذار شده است.

گرد با تاکید بر این که انتظار نداریم اعضای شورای نظارت تنها در خصوص شهریه، تخلفات و تعطیلی مدارس غیردولتی متخلف ورود کنند، افزود: اعضای شورای نظارت مدارس غیردولتی باید به امور کیفی در این مدارس توجه داشته باشند و براساس تفاهم نامه ای که با شورای نظارت منعقد کرده ایم، مجوز مدارسی که فاقد کیفیت آموزشی باشند، لغو خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی به توسعه، اشتغال و عمران جامعه کمک می کنند، افزود: باید شرایطی را برای موسسان فراهم کنیم تا احساس امنیت سرمایه گذاری و تامین سرمایه در این حوزه داشته باشند و حقوق آنان رعایت شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده خطاب به اعضای شورای نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: نظارت بر پیش دبستانی ها، مدارس غیردولتی، مراکز آموزشی از راه دور در حیطه وظایف شماست و شما باید براساس قانون با سعه صدرتخلفات مدارس غیردولتی را مورد بررسی قرار داده و پرونده های این مدارس را منصفانه مطالعه کنید.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها