رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 286784

کابینه‌ای مدبر، معتدل و متوازن در دولت تدبیر و امید

ساعت24-مهرداد مسعودی، رئیس ستاد ائتلاف نخبگان و فرهیختگان ومسئول ستاد نخبگان دکتر حسن روحانی عنوان کرد: بر هیچ کسی پوشیده نیست که بهره گیری از حضور متخصصین متعهد و شایسته معتدل در کابینه دولت دوازدهم ، خود نشان از عزم و اراده مدبرانه در ایجاد بستر تعامل حقیقی و رفع دغدغه و مشکلات آحاد مختلف مردم و جامعه دارد.

89+159
مهرداد مسعودی با بیان این مطلب اظهارداشت: بطور حتم دلیل تغییر برخی وزرا در دولت دوازدهم ایجاد جوی منسجم تر و هماهنگی تیم ها و رویکردهای مترتبه در وزارتخانه های متبوع بوده است، چراکه تجربه های مکسوبه از عملکرد کابینه دولت یازدهم به وضوح مبین این موضوع بوده که در روند و جریانات فکری و سیاسی اعتدالی- اصلاحی دولت قبل، طرز تفکری به غایت تخصصی و صاحب نظرانه وجود داشته که می توان از پتانسیل آنان، هر مشکل بزرگی را از پیش روی نظام اسلامی برداشت و با عزم و خرد جمعی، میتوان از به هدر رفتن سرمایه های انسانی، متخصص و توانمند کشور به معنای واقعی، جلوگیری کرد.

رئیس ستاد ائتلاف نخبگان و فرهیختگان ضمن اینکه خواستار رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به کابینه دولت دوازدهم و به ویژه وزیر کشور، وزیر اقتصاد و نیز وزیر صنعت ومعدن وتجارت شد در ادامه گفت: با امعان نظر به سوابق قابل توجه وزرای پیشنهادی کابینه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری محترم دولت تدبیر و امید، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به برنامه کارشناسی و خط مشی مدبرانه وزرای دولت دوازدهم می توانند با رای قاطع خود به کابینه پیشنهادی دولت تدبیر و امید، حماسه دیگری را در تاریخ زرین ایران اسلامی رقم زنند.

مسعودی در راستای اعلام حمایت همه جانبه ستاد ائتلاف نخبگان و فرهیختگان با برنامه های ارائه شده توسط دولت دوازدهم گفت: با عنایت به تجارب و سوابق ارزشمند نفرات معرفی شده به مجلس برای تصدی وزراتخانه ها، مرتفع شدن و حل مشکلات بزرگ اقتصادی و سایر حوزه های کشور، بلاشک خواهد بود.

مهرداد مسعودی افزود: کم و بیش بر همه عیان است که معضل بیکاری و عدم توانمندی در ایجاد اشتغال ، نبود رونق اقتصادی قابل قبول و معضلات عدیده اجتماعی از جمله چالش های پیش روی کشور هست که کابینه دوازدهم در باب حل این مشکلات با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد.

او همچنین ادامه داد: آقای بیژن زنگنه هم که برای وزارت نفت معرفی شده اند متخصصی متعهد و عملگراست که معتقدم امضای قرارداد بزرگ و بین المللی توتال در زمان تصدی ایشان در وزارت نفت من جمله توانمندی ها و نبوغ انکارناپذیر ایشان است که قطعا در دولت آتی نیز مستدام خواهد بود.

مسعودی افزود: شکی نیست که جناب آقای رحمان فضلی از دولتمردان برجسته در حوزه وزارت کشور بوده و دارای دیدگاهی علمی و رویکردی عملیاتی در پرداختن به مسائل کلان کشوریست، چیزی که به واقع می‌توان آن را مدیریت مدبرانه علمی و عملی نامید.

مسعودی گفت: وزیر پیشنهادی برای وزارت امور خارجه آقای ظریف در دولت قبل، برجام را در کارنامه درخشان خود دارد که جزو اقدامات موثر ایشان در سیاستهای بین المللی و داخلی کشور بوده و نتایجش هم محسوس و مقبول بوده است.

مسعودی در ادامه اضافه کرد: فعالان اقتصادی و تولیدی کشور که به طور مستقیم با وزرای اقتصادی و صنعت و معدن و تجارت در تعامل هستند ، با اکثریت این اطمینان قلبی را در خود دارند که تجارب گرانمایه و تخصص وزرای پیشنهادی در دولت دوازدهم ( جناب آقای مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی و نیز گزینه وزارت صنعت ، معدن و تجارت جناب آقای دکتر شریعتمداری) توان حل معضلات و مشکلات موجود در این حوزه های حساس را داشته و دستیابی به رونق اقتصادی و حرکت چرخ های تولید، بازرگانی و صادرات، بیش از پیش سریع تر خواهد بود.

رئیس ستاد ائتلاف نخبگان و فرهیختگان خاطر نشان کرد: یکی از بارزترین نقاط قوت فرد پیشنهادی کابینه بمنظور تصدی وزارت آموزش و پرورش، اینست که آقای سیدمحمد بطحایی، خود از جنس آموزش و پرورش و معلمی ست و بی شک حضور معلم و استادی مدیر و مدبر در باب مسائل کلان آموزشی و پرورشی کشور که خود ید بیضاء در این ابواب دارد را می بایست به فال نیک گرفت.

مسعودی همچنین افزود: بنده به شخصه معتقدم ادامه همکاری با وزرای کارآمد و شایسته دولت یازدهم در دولت دوازدهم مسبب استمرار موفقیت های حاصله در دولت قبل بوده و باعث افزایش سرعت دستیابی به موفقیت و پیروزی های مضاعف در سالهای پیش روی کشور خواهد شد، چرا که هم دکتر روحانی رئیس جمهور محترم، به اثبات رسانده که مرد عمل است و هم اعضای کابینه معرفی شده از سوی ایشان، متشکل از چهره های متخصص، لایق و عملگراست که هر زمان به کنه موضوعات پرداخته اند و این خود بعنوان گزینه ای مهم و نقطه قوت انکارناپذیری برای وزرای پیشنهادی دولت تدبیروامیداست.

لیست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم مورد حمایت ائتلاف نخبگان وفرهیختگان:

۱- وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: سیدمحمد بطحائی

۲- وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات: محمد جواد آذری جهرمی

۳- وزیر پیشنهادی اطلاعات: سید محمود علوی

۴- وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی: کرباسیان

۵- وزیر پیشنهادی امور خارجه: محمد جواد ظریف

۶- وزیر پیشنهادی بهداشت: حسن قاضی‌زاده هاشمی

۷- وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: علی ربیعی

۸- وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: محمود حجتی

۹- وزیر پیشنهادی دادگستری: سید علیرضا آوایی

۱۰- وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: امیر حاتمی

۱۱- وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: عباس آخوندی

۱۲- وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت: محمد شریعتمداری

۱۳- وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: سید عباس صالحی

۱۴- وزیر پیشنهادی کشور: عبدالرضا رحمانی فضلی

۱۵- وزیر پیشنهادی نفت: بیژن نامدار زنگنه

۱۶-وزیر پیشنهادی نیرو: حبیب‌الله بیطرف

۱۷- وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: مسعود سلطانی‌فر

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها