رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 286813

آخرین خبرها از عملیات حج امسال/ پروازهای حج از ۲۳۴ گذشت

ساعت24-شرکت فرودگاه‌های کشور آخرین آمارها از وضعیت عملیات حج تا روز ۲۸ مردادماه را اعلام کرد که براین اساس ۶۱ هزار و ۸۶۹ مسافر با ۲۳۴ پرواز از ایران به مقصد عربستان سعودی پرواز کردند.

طبق اعلام این شرکت عملیات پروازهای حج که از ۸ مردادماه امسال آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت، از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر با ۷۵ درصد از پروازها و ایرلاین سعودی با ۲۵ درصد از برنامه‌های پروازی انجام می‌شود.

براین اساس شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرده که ایران ایر با انجام ۱۷۹ برنامه پروازی بیش از ۴۶ هزار زائر را جا به جا کرده که ۷۶ درصد از عملیات پروازی را شامل می‌شد. هواپیمایی سعودی نیز در جریان ۵۵ پرواز بیش از ۱۵ هزار ایرانی را به مقصد عربستان سعودی منتقل کرده است.

شرکت فرودگاه‌ها گفته ۱۷ فرودگاه ایرانی شامل امام خمینی (ره)، همدان، بندرعباس، اردبیل، تبریز، اصفهان، کرمان، مشهد، رشت، شیراز، ارومیه، اهواز، بوشهر، ساری، گرگان و یزد در عملیات‌های حج امسال فعال خواهند بود که تاکنون ۱۰ فرودگاه از این تعداد عملیات پروازی خود را به پایان رساندند.

همچنین روز گذشته رییس هیات مدیره و سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از اعزام ۱۹ هزار زائر به سرزمین وحی از طریق شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داده بود. در جریان پروازهای این فرودگاه ۷۸ پرواز از سوی ایران‌ ایر انجام شده است که ۷۵ درصد از کل برنامه‌های پروازی را شامل می‌شود.

طبق برآوردهای صورت گرفته عملیات اعزام زائران ایرانی تا پایان جابه‌جایی تمام حجاج پیگیری می‌شود و از ۱۵ شهریورماه تا سوم مهرماه نیز تمام حاجیان ایرانی به کشور باز خواهند گشت.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها