رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 287264

ربات‌ها جایگزین روحانیون در مراسم تشییع جنازه میشوند+تصاویر

ساعت 24- وقتی کارشناسان پیش بینی کردند که تا چند دهه آینده ربات‌ها بیشتر مشاغل ما را می‌گیرند، کشیش‌ها احتمالا جزء کسانی بودند که کمترین نگرانی را درباره این موضوع داشتند.

ربات
style="text-align:justify">وقتی کارشناسان پیش بینی کردند که تا چند دهه آینده ربات‌ها بیشتر مشاغل ما را می‌گیرند، کشیش‌ها احتمالا جزء کسانی بودند که کمترین نگرانی را درباره این موضوع داشتند. بااین که ماشین آلات و روحانیت باهم ارتباط زیادی ندارند، یک شرکت ژاپنی با تولید ربات‌های بودایی که خدمات مراسم تشییع جنازه را با هزینه‌ای بسیار کمتر از هزینه‌ای که کشیش‌ها تقاضا می‌کنند برگزار می‌کنند به همه نشان می‌دهد هیچ شغلی از دست ربات‌ها در امان نیست.


پپر یک ربات انسان نما است که از دو سال قبل وارد بازار شده و در چندین شغل به کار گرفته می‌شود. پپر اولین رباتی است که قادر به خواندن احساسات انسان است و اکنون در بانک ها، فروشگاه‌های سوشی و خانه‌های پرستاری به عنوان مسئول پذیرش، شناسایی کننده بازدیدکنندگان، ارائه اطلاعات کار می‌کند یا فقط با افراد صحبت می‌کند. اما سازندگان پپر اخیرا شغل جدیدی برای این ربات پیش بینی کرده اند: کشیش بودایی برای کسانی که به دنبال کاهش هزینه‌های مراسم تشییع جنازه خود هستند و برایشان فرقی نمی‌کند که یک ربات دعا را بخواند یا یک کشیش.

این ایده بسیار جالب است، یک ربات با هزینه ۴۶۰ دلار این کار را انجام می‌دهد که در مقایسه با هزینه‌های کشیش بسیار کمتر است. به این ربات‌های بودایی لباس مخصوص روحانی پوشانده می‌شود. ربات‌های بودایی هفته آینده در نمایش بین المللی مراسم تشییع جنازه و گورستان در توکیو ظاهر خواهند شد، در این نمایشگاه صدها کسب و کار مرتبط با مراسم تشییع جنازه هرسال برای نشان دادن آخرین محصولات و خدماتشان دور هم جمع می‌شوند.
برترین ها
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها