رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 287378

نوسان ۵۶ تومانی دلار در یک ماه/۲۰۰تومان فاصله تا رکورد احمدینژاد

ساعت24-دلار آمریکا در مرداد امسال با رکوردهای جدیدی در سال جاری روبرو شد و ۵۶ تومان نوسان پیدا کرد و بالاترین نرخ در سال جاری را نیز در بازار غیر رسمی تجربه کرد.

دلار
zwnj;دلار آمریکا در یک ماه گذشته با تغییر و تحولاتی همراه شده است.

دلار در روزهای گذشته با شیبی ملایم با روند صعودی همراه شد و بعد از چند ماه از کانال ۳۷۰۰ تومان خارج و به کانال ۳۸۰۰ تومان وارد شده است.

دلار آمریکا در ابتدای این ماه با نرخ ۳۷۷۵ تومان در بازار آزاد فروخته شد و در ادامه با روند صعودی به ۳۷۷۹ تومان و بعد هم به ۳۸۰۰ تومان رسید.

در روزهای بعد این نوع نرخ با ادامه حرکت خود در مسیر افزایشی، در هشتمین روز ماه به ۳۸۱۲ تومان رسید و در ادامه این روند ۳۸۱۹ و ۳۸۲۱ تومان عرضه شد.

در روزهای بعد و در میانه ماه نرخ دلار به ۳۸۲۶ تومان رسید. در ادامه و با عبور از نیمه ماه دلار تا حدودی با روند کاهشی همراه شد و قیمت آن به ۳۸۱۵ تومان و بعد ۳۸۱۲ تومان رسید. اما در روزهای پایانی مرداد ماه بار دیگر روند آن معکوس شد و به ۳۸۲۰ تومان رسید. در نهایت در آخرین روز ماه قیمت دلار به ۳۸۲۸ تومان رسید که بالاترین قیمت دلار در یک ماه گذشته و همچنین در سال ۱۳۹۶ به حساب می‌آید.

در مجموع دلار آمریکا در این ماه پر نوسان ترین ماه خود را در سال جاری طی کرده است و در این بازه زمانی ۵۶ تومان نوسان و تغییر قیمت داشته است که این میزان نوسان رکوردی برای این نوع ارز تعیین کننده، در سال جاری محسوب می‌شود.

افزایش نرخ دلار البته هنوز به رقم‌ آن در سال پایانی دولت دهم (۱۳۹۱) که به ۳۹۸۰ تومان رسیده بود، نرسیده است.

از سوی دیگر افزایش نرخ دلار در مقطعی بر بازار سکه نیز تاثیر گذاشت و قیمت‌ها را در بازار سکه با افزایش قیمت مواجه کرد؛ به طوری که قیمت سکه تمام در میانه‌های ماه به یک میلیون و ۲۲۳ هزار تومان رسید.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها