رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 287481

آخرین نطق قالیباف در شورای چهارم/ تحویل سند "تحویل و تحول تهران" به چمران

ساعت24-شهردار تهران امروز با حضور در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر تهران سند تحویل و تحول را که پیرامون آنچه که شهر تهران در آن قرار گرفته است ، به مهدی چمران تحویل داد.

قاليباف
محمدباقر قالیباف، در این جلسه گفت: بر این باوریم که امروز باید مسیر امام و شهدا و اسلام ناب را دنبال کنیم و وظیفه داریم کارآمدی دین در جامعه را اصلاح کنیم.

وی افزود: ما به مردم و جامعه مسلمان قول دادیم اگر در سایه اسلام زندگی کنید، از بعد مادی و معنوی و دنیایی و اخروی جامعه‌ای برخوردار خواهیم بود.

شهردار تهران ادامه داد: از ابتدا ارتقای کیفیت زندگی در بعد مادی و معنوی را در شهرداری تهران به عنوان یک هدف قرار دادیم و سعی کردیم در مسیر تحقق این مهم حرکت کنیم. 3 رکن اساسی شهروندان، شهر و مدیریت شهری در تعاملی مناسب و رویکردی اجتماعی و فرهنگی مدنظر قرار گرفته است. و در این مسیر گام‌های موثری برداشته شده است.

قالیباف ضمن ابراز خشنودی از اینکه مجموعه مدیریت شهری در 3 دوره شورای اسلامی شهر تهران از دوره دوم تا چهارم نمود تعامل، همکاری میان سه رکن اساسی شهرداری تهران بوده است، افزود: امروز فلسفه وجود شهرداری‌ها در کشور متحول شده است و نگاه مردم به شهرداری و مدیریت شهری تفاوت‌های بسیاری را شامل می‌شود. امروز شهرداری تهران از یک سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی و در خدمت مردم بدل شده است که در تمام شئونات زندگی شهروندان تهرانی دخیل است و شیوه‌ای که در تهران اتفاق افتاده به دیگر کلانشهرها نیز اثرگذار بوده است.

وی تاکید کرد: زخم کهنه‌ای که در نظام اداری کشور وجود دارد و آن سیستم متمرکز است، در دوره چهارم شورا نشان داده شد بستر برای مدیریت یکپارچه شهری فراهم شده است. لذا از همه اعضای شورای اسلامی تهران در دوره چهارم می‌خواهم رسالت و وظیفه خود را در تحقق مدیریت شهری و کمک به اعضای شورای پنجم لحظه‌ای متوقف نکنند.

شهردار تهران ادامه داد: در شهر مشکلات جدی و اساسی وجود دارد که درآمد پایدار و محیط زیست را شامل آلودگی هوا، آب و خاک از مهم‌ترین آنهاست و حل این معضلات در گروی تحقق مدیریت یکپارچه است.

قالیباف تاکید کرد: برای کارآمدی دین در جامعه، حل مشکلات اقتصادی و پیشرفت در مقیاس ملی نیازمند این هستیم که در راستای تحقق مدیریت یکپارچه گام برداریم. این نیاز جامعه و یک خواست مردمی و ملی است که هر یک از ما نباید حتی لحظه‌ای درخصوص تحقق آنها کوتاهی کنیم.

وی با اشاره به ابتدای خدمت خود در تصدی پست شهردار تهران گفت: در آن هنگام نمی‌دانستم که چه چیزی را تحویل می‌گیرم و هرچه تلاش کردم در این حوزه چیزی متوجه نشدم. حتی یک برگه دو خطی از ارزیابی عملکرد وجود نداشت، لذا همان هنگام این موضوع در ذهن من بود که بحث انتقال دانش و توجه به شفافیت از ضرورت‌های یک مجموعه وسیع همچون شهرداری تهران است. خداوند را شاکرم که امروز این توفیق را داریم که در مجموعه شهرداری سندی تحت عنوان سند تحویل و تحول آماده شده است.

شهردارتهران ادامه داد: امروز که می‌رویم، مشخص است که مجموعه شهرداری تهران چه چیزی هست. تهیه این سند کار سختی بود و خیلی‌ها عنوان کردند این کار را نکن چراکه ممکن است برخی از اشکالات در آن وجود داشته باشد. ایرادی ندارد بی شک تهیه این سند بهتر از آن است که هیچ مستندی برای ادامه کار شورا در دوره بعدی وجود نداشته باشد.

قالیباف تاکید کرد: پایه‌گذاری این اصل با هر هزینه‌ای برای شهر یک ضرورت محسوب می‌شود لذا باید بدانیم که در ابتدای هر دوره چه چیزی را تحویل می‌گیریم. امروز این سند تقدیم ریاست شورای چهارم و اعضای این شورا قرار می‌گیرد و امیدواریم که در فرصتی این سند در اختیار خبرنگاران و مردم نیز قرار بگیرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه با تمام وقت و ظرفیت در خدمت مردم خواهم بود، افزود: کمتر روزهایی در 12 سال گذشته بود که اذان صبح را در خانه بشنوم، همه با هم تلاش کردیم در تابستان شهر را بشوریم، در پاییز به درستی شهر را جارو کنیم و در زمستان سرد و برفی این شهر را پارو کنیم تا بتوانیم همیشه این شهر را برای این مردم بهاری نگه داریم.

قالیباف تاکید کرد: اگر نقصانی وجود داشت ما را ببخشند. از مقام معظم رهبری که نگاه ویژه‌ای به شهر تهران داشتند و همیشه به نفع مردم تصمیم گرفتند از جمله بوستان ولایت و بوستان یاس فاطمی که در اختیار مردم قرار گرفت، تشکر و قدردانی می‌کنم. از رهنمودها و حمایت‌های همیشگی مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم.

شهردار تهران در ادامه از دولت‌های نهم، دهم، یازدهم و شوراهای دوره دوم، سوم و چهارم از نمایندگان مجلس در دوره‌های هفتم تا دهم، نیروهای آتش‌نشانی، تشکل‌های مردمی، پیمانکاران، علما و مراجع و آیات عظام، استانداران و فرمانداران، قرارگاه خاتم‌الانبیا و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم به صورت ویژه تشکر و قدردانی می‌کنم.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در پایان صحبت‌های خود سند تحویل و تحول را تقدیم رییس شورای اسلامی شهر تهران کرد.
منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها