رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 287854

سفر گردشگران انگلیسی به کره شمالی ممنوع شد

ساعت24-وزارت خارجه بریتانیا و کشورهای مشترک‌المنافع آن در پی تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره، سفر گردشگران انگلیسی به کره شمالی را ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ در پی تهدید نظامی آمریکا و کره شمالی، بیم‌ها از وقوع جنگ جهانی سوم در این هفته تشدید شد. «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی دستور تولید کلاهک‌های هسته‌ای و موتو موشک را صادر کرد و مقامات آمریکایی هشدار دادند که «همه جهان» در معرض خطر است.

در ادامه تشدید تنش ها، وزارت امورخارجه بریتانیا و کشور‌های مشترک المنافع آن، ضمن تغییر توصیه‌های مسافرتی خود برای شهروندان انگلیسی، نسبت به سفر گردشگران این کشور‌ها به کره شمالی هشدار داده است.

رئیس این نهاد دولتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آزمایش‌های موشکی کره شمالی و تنش‌ در شبه جزیره کره می‌تواند تهدید برای گردشگران کشور‌های خارجی محسوب شود. پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی در حال حاضر «آرام» به نظر می‌رسد. ولی امنیت بدون هشدار تغییر می‌کند و می‌تواند «مخاطرات قابل توجهی» را برای گردشگرن انگلیسی به همراه داشته باشد. جرائمی که در کشور‌های دیگر بی اهمیت است در کره شمالی با مجازات همراه است. به خصوص اقدامات ناخواسته‌ای که به گونه‌ای توهین به کیم جونگ اون محسوب شوند.

این مقام همچنین از عدم حمایت بیمه‌های گردشگری انگلیس از گردشگرانی که به کره شمالی سفر می‌کنند، خبر داد.

توصیه‌های مسافرتی وزارت امورخارجه بریتانیا و کشور‌های مشترک المنافع آن به معنای ممنوع شدن سفر گردشگران انگلیسی به کره شمالی است و در صورتی که اتباع این کشور از طریق تور‌های خارجی به کره شمالی سفر کنند، مقامات دولت انگلیس در صورت بروز حادثه اقدامی انجام نخواهند داد.

کیم جونگ اون در بازدید از مؤسسه «موادشیمیایی آکادمی علوم دفاع» درباره ساخت موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای و موتور‌های موشک سوخت جامد توصیه‌هایی را ارائه کرد. وی از این مؤسسه خواست موتور‌های سوخت جامد و کلاهک‌های موشکی بیشتری را تولید کنند.

کره شمالی از سال گذشته میلادی تاکنون ۲ آزمایش هسته‌ای و ده‌ها آزمایش موشکی انجام داده است. دو آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای پیونگ یانگ در ماه ژوئیه منجر به اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه این کشور شده است.

کره جنوبی و آمریکا هم در واکنش به آزمایش‌های موشکی کره شمالی از روز دوشنبه (۲ روز پیش) رزمایش نظامی مشترک برگزار کرده‌اند که قرار است تا ۱، ۰ روز ادامه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها