رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 287880

رئیس سابق اطلاعات ملی آمریکا: ترامپ صلاحیت ریاست‌جمهوری ندارد/دسترسی او به کدهای اتمی وحشتناک است

ساعت24-«جیمز کلپر» با بی‌صلاحیت خواندن ترامپ، گفت دسترسی مستقیم ترامپ به کدهای اتمی «امری وحشتناک» است.

laquo;جیمز کلپر» رئیس سابق اطلاعات ملی آمریکا روز چهارشنبه صلاحیت «دونالد ترامپ» برای ریاست‌جمهوری را زیر سوال برد و از جمهوری‌خواهان خواست او را از این سمت برکنار کنند.

عالی‌رتبه‌ترین مقام اطلاعاتی دولت سابق آمریکا که با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «من واقعا در توانمندی و صلاحیت او برای این سمت تردید دارم.»

او با ابراز نگرانی از اینکه ترامپ به کدهای اتمی آمریکا دسترسی دارد و می‌تواند هر زمان آن‌ها را فعال کند، گفت ریاست‌جمهوری ترامپ، «کابوسی» برای آمریکا است.

وی افزود: «اگر او از سر عصبانیت علیه "کیم جونگ اون" (رهبر کره شمالی) اقدامی انجام دهد، واقعا کار چندانی برای متوقف کردن او نمی‌توان کرد.»

کلپر ادامه داد: «کل سیستم بر این اساس بنا شده که اطمینان کامل از امکان پاسخ فوری در صورت نیاز، فراهم باشد. بنابراین، کنترل‌های بسیار اندکی بر امکان استفاده از گزینه اتمی [توسط رئیس‌جمهور] وجود دارد، که این مسئله بسیار وحشتناک است.»

پیش از این هم بسیاری از روزنامه‌نگاران و کارشناسان صلاحیت ترامپ برای ریاست‌جمهوری را زیر سوال برده‌اند. صبح امروز هم رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان سنا، در جمعی خصوصی نسبت به توان ترامپ برای ادامه ریاست‌جمهوری تا پایان دوره، ابراز تردید کرده است.

انتهای پیام/ق

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها