رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 287897

جاسوسی که 4 گذرنامه داشت..

هویت جاسوسان نفوذی در مذاکرات فاش شد

ساعت 24- تا کنون هویت چهار جاسوس حاضر در تیم مذاکرات برای ما محرز شده که سه جاسوس فراری و از ایران خارج شدند.

1
style="text-align:justify">جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران و رئیس «هیئت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد» در گفتگو با افکارنیوز گفت: در حالی دفتر رئیس جمهور وجود جاسوس در تیم مذاکرات را انکار می کند، تا کنون هویت چهار جاسوس حاضر در تیم مذاکرات برای ما محرز شده که سه جاسوس فراری و از ایران خارج شدند.

کریمی قدوسی افزود: این چهار جاسوس در پشت پرده مذاکرات هسته ای را مدیریت می کردند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد در راس این چهار جاسوس، سیروس ناصری قرار داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ناصری هفته ای یک بار از لندن به تهران می آمد و آقایان چهار میلیون تومان پول بلیط هواپیمای وی را پرداخت می کردند. حق ایاب و ذهاب و حق مشاوره هم می گرفت و بر می گشت به لندن.

کریمی قدوسی با تاکید دستگاه قضایی حکم بازداشت ناصری را صادر کرده ولی وی دیگر به ایران نمی آید، تصریح کرد: نفر دوم لایه پنهان مذاکرات فردی به نام آقای مشکور بود. تا بحال کسی اسم وی را نشنیده است.

وی با بیان اینکه این فرد 2 تابعیتی ایرانی-فرانسوی است، تصریح کرد: وی مشاور حقوق بین الملل تیم مذاکره بود که قرار بود چارچوب توافق را براساس حقوق بین المللی تنظیم کند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت، با بیان اینکه فرد سوم آقای شعبانی 35 ساله است، گفت: وی مسئول رسانه ای و اطلاع رسانی تیم مذاکرات بود که جریان رسانه ای داخل و دیگر کشورها را هماهنگ می کرد.

وی تصریح کرد: این فرد هم اکنون فراری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وقتی با ظریف در مجلس در این خصوص صحبت شد، وی خود این موارد را قبول کرد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه نفر چهارم عبدالرسول دری اصفهانی است، گفت: وی کارشناس خبره و برجسته و مسئول میز انگلیس در وزارتخانه خزانه داری آمریکا بود.

وی گفت: دری اصفهانی چهار گذرنامه داشت؛ ایرانی، انگلیسی، آمریکایی، کانادایی!

قدوسی گفت: این جاسوس مسائل مربوط به مالی، پولی، بانکی و اقتصادی تیم مذاکرات را بر عهده داشت.
کریمی قدوسی اضافه کرد: وی از بانک مرکزی بعنوان مشاور سیف حقوق می گرفت که توسط نهاوندیان رئیس دفتر وقت روحانی، به تیم مذاکرات وصل شد.

وی تصریح کرد: دری اصفهانی علاوه بر حقوق از ایران، ماهانه شش هزار و 500 پوند از انگلیس هم حقوق می گرفت. از ایران حقوق می گرفت که به تیم مذاکره و ظریف کند تا تحریمهای بانکی چگونه برداشت شود اما از انگلیس حقوق می گرفت که چگونه تحریمها بعد از مذاکرات ادامه یابد.

نماینده مشهد و کلات با بیان اینکه این فرد به جرم جاسوسی بازداشت شد و در حال محاکمه است، افزود: باید از دستگاه قضایی بخواهیم تا اعترافات این جاسوس پخش شود و آن وقت مشخص خواهد شد که مذاکراتی در کار نبود.

کریمی قدوسی تصریح کرد: از این چهار جاسوس فقط دری اصفهانی در زندان است.

العالم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها