رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 287904

افزایش روزافزون شمار پناهندگان ترک در آلمان

ساعت 24- یک روزنامه آلمانی با استناد به پاسخ وزارت کشور آلمان به یک درخواست حزب چپ این کشور از افزایش روزافزون شمار پناهندگان ترک در آلمان خبر داد.

پناهجویان
style="text-align:justify">به گزارش روزنامه آلمانی "دی ولت"، در ماه های گذشته شمار پناهجویانی که از ترکیه به آلمان آمده اند افزایش روزافزونی داشته و از هر پنج پناهجوی آلمانی یک نفر ترک بوده است.

روزنامه "دی ولت" آلمان این خبر را با استناد به یک پاسخ وزارت کشور آلمان به درخواست کتبی فراکسیون حزب چپ پارلمان این کشور منتشر کرده است.

بر این اساس در ماه جولای 620 پناهنده از ترکیه در آلمان ثبت نام کردند. در حالی که در ماه ژوئن تعداد آن ها 433 و در ماه قبل از آن 498 نفر بودند.

به این ترتیب سهم پناهجویان ترکی که در آلمان حمایت و پناهندگی دریافت کرده اند در ماه ژوئن 22 درصد بوده و این در حالی است که در ماه مارس و قبل از برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در ترکیه در ماه آوریل سهم آن ها در بین پناهندگان در آلمان 8.7 درصد بوده است. بر اساس این گزارش بعد از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه در تابستان گذشته شمار پناهندگان ترک در آلمان به شدت افزایش پیدا کرده است.

"سویم داگدلان"، از نمایندگان حزب چپ پارلمان آلمان در این باره اظهار داشته است که شمار روزافزون پناهندگان ترک در آلمان نشان می دهد که ترکیه دموکراسی، حاکمیت قانون و توجه به شرافت انسانی را مدتهاست که کنار گذاشته است.

وی در این راستا خواستار توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شد.

روابط بین آلمان و ترکیه روز به روز وارد تنش های بیشتری می شود. اخیرا رئیس جمهور ترکیه از اتباع ترک مقیم آلمان درخواست کرده است که به احزاب سوسیال دموکرات، دموکرات مسیحی و سبزها در انتخابات پارلمانی پیش رو در آلمان رای ندهند.

مقامات آلمانی نیز این رویکرد اردوغان را دخالت در امور داخلی کشورشان دانسته و آن را رد کرده اند.

دستگیری یک نویسنده آلمانی در اسپانیا با پی گیری های ترکیه نیز مسئله دیگری بود که اخیرا به تنش های بین دو کشور دامن زده است.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها