رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 290487

بازداشت 2 شهروند تاجیک و ازبک در روسیه به جرم اقدامات تروریستی

ساعت24-مرکز خدمات فدرال روسیه از بازداشت 2 شهروند تاجیکستان و ازبکستان به جرم تلاش برای انجام اقدامات تروریستی در این کشور خبر داد.

سازمان خدمات فدرال روسیه از بازداشت 2 شهروند آسیای مرکزی به جرم تلاش برای اقدامات تروریستی در این کشور خبر داد.

بر اساس گزارش این مرکز، افراد مذکور با نام های «مرادبیک قادراف» و «د.شریف اف» شهروندان ازبکستان و تاجیکستان در تاریخ یک سپتامبر سال جاری به جرم تلاش برای اقدامات تروریستی در روسیه بازداشت شدند.

بنابه گزارش کارمندان خدمات فدرال روسیه، افراد مذکور در نظر داشتند بعد از انفجار تروریستی با تبر به سمت مردم حمله کنند.

بر اساس گزارش خدمات امنیتی، هر 2 تروریست عضو داعش بوده و در نظر داشتند تا در روز عید قربان اقدامات تروریستی خود را عملی کنند.

طبق اخبار مقامات امنیتی روسیه یکی از این افراد قصد داشت مواد منفجره دست ساز را در بین مردم منفجر کند و فرد دیگر با حمله با تیر به سمت شهروندان آنها را از بین ببرند.

بر اساس این گزارش، کارمندان خدمات فدرال روسیه قادراف را مدت ها پیش از اعلام رسمی در ناحیه «لنینسک» استان مسکو و شریف اف را کمی پیش از گزارش رسمی در ناحیه «استرینسک» دستگیر کردند.

کارمندان خدمات فدرال روسیه تصریح کردند که از حافظه تلفن همراه یکی از دستگیرشدگان شماره های استخدام کنندگان داعش و همچنین دستورات برای انجام حملات تروریستی کشف شده است.

خدمات امنیتی همچنین ویدئویی را پخش کردند که در آن مرادبیک قادراف هدف از ورود به روسیه را انجام جهاد عنوان کرده است.

آخرین حملات تروریستی در روسیه توسط یک فرد انتحاری در تاریخ 3 آوریل سال 2017 میلادی در متروی سنت پترزبورگ اتفاق افتاده است. در نتیجه انفجار 16 نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ح

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها