رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 292594

علت بیتفاوتی آمریکا نسبت به مسلمان روهینگیایی

ساعت 24- علی‌رغم اینکه آمریکا می‌تواند به بررسی موارد نقض حقوق‌بشر در میانمار بپردازد، اما چنین کاری نمی‌کند.

رسیدن پناهجویان مسلمان میانماری به بنگلادش
style="text-align:justify">القدس العربی نوشت، پیش‌بینی می شود آمریکا هیچ اقدام موثری برای حل بحران موجود در میانمار که با هدف پاکسازی نژادی مسلمانان روهینگیا در غرب این کشور صورت می گیرد، انجام ندهد.


واشنگتن با انتقاد از جابه جایی اجباری بیش از 4 میلیون روهینگیایی در دو هفته گذشته، آن را نتیجه حملات ارتش این کشور دانست.

والتر لومن، مدیر برنامه آسیا در بنیاد خصوصی هریتیج می گوید آمریکا قصد اعمال تحریم علیه دولت سوچی را ندارد و تنها به دنبال تحکیم روابط نظامی با این کشور است.

علی‌رغم اینکه آمریکا می تواند به بررسی موارد نقض حقوق بشر در این کشور بپردازد، اما چنین کاری نمی کند؛ زیرا این اقدامات را فشاری علیه سوچی و شیوه مدیریت کشورش می داند.

واشنگتن، سوچی را عنصر اصلی تضمین حکومت داری شهری می داند و معتقد است بحران موجود در میانمار در دراز مدت قابل حل است.

گفتنی است سوچی از سوی کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل برگزیده شد تا بتواند تنش های قومی و نژادی موجود در این کشور را از بین ببرد.

پیش از این، سوچی گرایش های قومی و نژادی داشت و هدف اصلی‌اش آزادسازی میانمار از دست نظامیان بود و پس از اینکه سوچی هدایت حزب حاکم این کشور را برعهده گرفت دیدگاه ترسناک خود از مسلمانان روهینگیا را مطرح کرد و ارتش آراکان را به تلاش برای از بین بردن این افراد برانگیخت. به دنبال این اقدامات، سازمان های بین المللی پناهندگی خواستار اعمال تحریم علیه نیروهای ارتش این کشور شدند.

در 5 سال گذشته باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و کنگره این کشور، اعمال تحریم علیه میانمار را رد کردند و هر چند دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا نسبت به اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان روهینگیا ابراز نگرانی کرد اما در این راه هیچ اقدامی نکرد و وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد قصد ندارد علیه کشوری که با آن شریک است، تحریم اعمال نماید.

این موضع آمریکا در شرایطی مطرح می شود که کشتار مسلمانان روهینگیایی همچنان ادامه دارد و بسیاری از مقامات بین المللی آن را محکوم کرده و از آنگ سانگ سوچی، انتقادات گسترده ای نموده‌اند.

با آغاز اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان روهینگیا، سازمان ملل متحد از فرار 290 هزار نفر از آنان به بنگلادش خبر داد و اعلام کرد این بزرگ‌ترین جابه جایی اقلیتی است که مورد ظلم و ستم واقع شده‌اند.

عمران الاراکانی، فعال سیاسی گفت از آغاز کشتار مسلمانان روهینگیا، 7 هزار و 354 نفر کشته و 6 هزار و 541 نفر زخمی شدند.
ایسنا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها