رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 292774

چالش جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده برای پزشکان جهان+تصاویر

ساعت 24-عمل جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده فیلیپینی به چالشی جدی برای متخصصان جهانی تبدیل شده است.

65
2 دختر دوقلوی هم سان فیلیپینی به نام جوی و جویس مگسینو (Joy and Joyce Magsino) از بدو تولد دچار مشکل اتصال به همدیگر از ناحیه جلوی پیشانی و بخشی ازصورت بوده اند.

چالش جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده برای پزشکان جهان+تصاویر


پزشکان اعلام کرده اند که عمل جداسازی آن‌ها امکان پذیر است، اما هزینه انجام این جراحی حدود ۷۵ هزار پوند و دارای ریسک بالایی است، زیرا یک شریان خونی اصلی در بخش متصل شده وجود دارد که تاخیر در جداسازی آن می‌تواند به مرگ هر دو کودک منجر شود.


خانواده این کودکان دارای وضعیت مالی نابه سامانی هستند و درآمد پدر آن‌ها در روز تنها ۶ پوند است، با این وجود تمامی اعضای خانواده تلاش خود برای جمع آوری هزینه جراحی را انجام می‌دهند.

اتصال دوقلو یا چند قلوها به هم به دلیل‌های مختلفی مربوط می‌شود و یکی از اصلی‌ترین دلایل اختلال‌های ژنتیکی است. براساس آمارها میزان تولد چند قلوی به هم چسبیده درآمریکا یک تولد از هر ۱۰ الی ۲۰ میلیون تولد است.

همچنین بسیاری از خانواده‌ها با انجام تصویربرداری سونوگرافی و مشاهده ناهنجاری در جنین اقدام به ختم بارداری می‌کنند.

باوجود بالا بودن هزینه جراحی خانواده این دختران از کشورهای مختلف جهان از جمله انگلستان، آمریکا و هندوستان برای انجام جراحی رایگان و کمک به فرزندانشان کمک خواسته اند.

پدر جوی وجویس می‌گوید به دنبال راهی تضمین شده و با ایمنی بالا برای جداسازی فرزندان خود است و نمی‌خواهد آن‌ها را ازدست بدهد.
این دو خواهر اکنون به سن ۱۰ سالگی رسیده و به شدت می‌خواهند از هم جدا شوند.

چالش جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده برای پزشکان جهان+تصاویر


علاوه بر اتصال از ناحیه جلوی پیشانی به هم یکی از دخترها دارای شکاف کام است که باید پس از موفقیت آمیز بودن جراحی، این مشکل نیز برطرف شود.

یک بار در سال ۲۰۱۴ پزشکان تلاش برای جراحی را آغاز کردند، اما به دلیل خطرناک بودن و ریسک بالای مرگ یکی از دوقلوها این تلاش به ثمر نرسید.

چالش جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده برای پزشکان جهان+تصاویر

والدین این دختران امیدوار هستند روزی دختران آن‌ها از هم جدا شوند و زندگی طبیعی داشته باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها