رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 293057

کره جنوبی اثرات گاز زنون رادیواکتیو در آزمایش اخیر کره شمالی را تایید کرد

ساعت24-کره جنوبی با تایید ثبت گاز زنون رادیواکتیو، اتمی بودن آزمایش اخیر کره شمالی را تایید کرد.

کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که اثرات گاز زنون رادیواکتیو مورد استفاده در آزمایشات اتمی اخیر کره شمالی تایید شده اما نمی‌توان گفت که این آزمایش طبق گفته پیونگ‌یانگ یک آزمایش بمب هیدروژنی بوده است.

براساس گزارش «رویترز»، شورای امنیت سازمان ملل، به دنبال ششمین آزمایش اتمی کره شمالی در 3 سپتامبر برای بررسی این موضوع دوشنبه شب تشکیل جلسه داد و تحریم‌های اقتصادی جدیدی را علیه پیونگ یانگ اعمال کرد.

بر اساس این مصوبه کلیه صادرات منسوجات کره شمالی تحت تحریم قرار می‌گیرد اما واردات نفت خام کره شمالی به همین میزانی که اکنون هست حفظ می‌شود.

کمیسیون ایمنی و امنیت هسته‌ای کره جنوبی اعلام کرد: سنسورهای زمینی شناسایی گاز زنون اثراتی از ایزوتوپ زنون-133 را در بخش شمال شرقی این کشور 9 بار تشخیص دادند.

این در حالی است که تجهیزات سیار در سواحل شرقی این کشور 4 بار وجود ایزوتوپ را شناسایی کردند.

چوی جونگ بائه از مسئولان کمیسیون ایمنی و امنیت هسته‌ای کره جنوبی در نشست خبری در سئول گفت: تعیین میزان قدرت این آزمایش اتمی براساس میزان زنون شناسایی شده، دشوار است اما ما می‌توانیم بگوییم که گاز زنون از سوی کره شمالی بوده است.

وی افزود: این کمیسیون نوع آزمایش اتمی کره شمالی را تایید نمی‌کند.

گاز زنون یک گاز طبیعی بدون رنگ است که در ساخت برخی از چراغ‌ها استفاده می‌شود اما زنون 133 شناسایی شده یک ایزوتوپ رادیواکتیو است که به طور طبیعی تولید نمی‌شود و در گذشته نیز با آزمایش‌های اتمی کره شمالی مرتبط بوده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها