رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 293085

اردوغان: توافق ما با روسیه درباره اس 400، آمریکا را عصبانی کرد

ساعت24-رئیس‌جمهور ترکیه یک روز پس از آنکه از امضای قرارداد خرید سامانه «اس 400» خبر داد، امروز چهارشنبه گفته که این موضوع سبب «عصبانیت» آمریکا شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه که پیشتر از توافق این کشور با روسیه درباره خرید سامانه ضد موشکی «اس 400» خبر داده بود، حال از عصبانیت آمریکا درباره این موضوع خبر داده است.

رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه(دیروز) اعلام کرد اولین مرحله از پرداخت بیعانه به روسیه برای خرید سامانه‌های پدافند موشکی پیشرفته اس 400 انجام شده است.

«رجب طیب اردوغان» ضمن رد کردن گزارشات مبنی بر منصرف شدن ترکیه از خرید سامانه‌های اس 400 درپی فشارهای ناتو، تاکید کرد باید این قرارداد را منعقد شده دانست.

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرده بود: «قرارداد خرید سامانه‌های موشکی اس 400 از سوی مقامات مربوطه امضا شده است. تا جایی که من می‌دانم، اولین مرحله از پرداخت نیز انجام شده است. این فرایند بین ترکیه و روسیه ادامه خواهد داشت».

به گزارش اسپوتنیک، حالا امروز چهارشنبه آقای اردوغان اظهارنظری تازه در این باره کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرده که توافق این کشور با روسیه درباره اس 400، «آمریکا را عصبانی کرد».

او گفت: «آیا ما باید برای شما(آمریکا) منتظر بمانیم؟ ما برای اطمینان از امنیت ملی‌مان، تمامی اقدامات لازم را اتخاذ کرده و خواهیم کرد. ما اختیار سرزمین خودمان را داریم».

اردوغان ضمن رد ابراز نگرانی‌ آمریکا و کشورهای غربی عضو ناتو افزود: «آنها به خاطر توافق اس 400 دیوانه شدند. فرض شما چه بود آیا گمان می‌کردید که ما منتظر شما بمانیم؟»

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد که به دنبال امتناع آمریکا و اسرائیل از تحویل پهپادهای تهاجمی به ترکیه، آنکارا خودش این پهپادها را ساخت و این موضوع سبب نگرانی آنها شد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها