رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 293162

واکنش ایران به تکرار ادعای نتانیاهو و بیانیه اتحادیه عرب

ساعت 24- سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای تکراری و سخیف نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص انفجارهای سالیان گذشته در پایتخت آرژانتین را رد کرد.

بهرام قاسمی
div>

بهرام قاسمی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن انفجارهای سال‌های گذشته در بوینس آیرس، اتهامات وارده به اتباع ایرانی در این ارتباط را رد کرده و آن را بخشی از توطئه رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران و مافیای قدرت در آرژانتین که تلاش دارند عاملین واقعی این اقدام را از مجازات رهایی بخشند، ارزیابی می‌کند.

این دیپلمات ایران همچنین ضمن محکوم کردن ادعاهای بی اساس و سخیف نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص انفجارهای بوینس آیرس و مرتبط کردن آن به جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: افکار عمومی جهانی را نسبت به جنایات روزافزون رژیم اشغالگر قدس در نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین جلب می‌کنیم و از مجامع جهانی خواستار اقدام قاطع در جهت توقف کشتار افراد بیگناه در فلسطین اشغالی، نقض حاکمیت ملی لبنان و سوریه و تجاوز مکرر به کشورهای اسلامی و عربی، حمایت از جریان تروریسم دولتی توسط سران این رژیم کودک‌کش هستیم.

بهرام‌ قاسمی همچنین بیانیه پایانی یکصد و چهل و ششمین اجلاس وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره و اظهارات نمایندگان امارات و کویت پیرامون جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را مردود خواند و اینگونه موضع گیری‌ها را ناشی از اغراض سیاسی و عدم درک واقعیت‌های تاریخی دانست.
این دیپلمات ایران، همچنین با رد اتهام‌های بی اساس نماینده کویت علیه ایران در این نشست افزود: به نظر می‌رسد تکرار این گونه اتهام‌های نخ نما با توجه به فضای تنش آلود نشست روز گذشته اتحادیه عرب، بیشتر برای انحراف اذهان عمومی از واقعیت‌های موجود باشد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: بیانیه صادره مصداق بارز دخالت در امور داخلی دیگر کشورها است و ما ضمن تاکید بر اقدامات قانونی و مشروع در قلمرو سرزمینی خود، طرح اینگونه ادعاها در خصوص جزایر ایرانی را شدیدا محکوم و مفاد آن را کاملا رد می‌کنیم.

وی افزود: این گونه موضع گیری‌های نسنجیده موجب بروز شکاف‌های هرچه بیشتر در میان کشورهای منطقه و تاخیر در همکاری‌های هدفمند منطقه ای خواهد شد و تاثیر دیگری نداشته و نخواهد داشت.

قاسمی تاکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای حوزه خلیج فارس، رعایت حُسن همجواری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و توجه به واقعیت‌های تاریخی و حقوقی و شرایط حساس کنونی منطقه است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها