رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 293215

مجلس نمایندگان آمریکا با ممنوعیت فروش هواپیما به ایران موافقت کرد

ساعت24 -مجلس نمایندگان آمریکا با دو متمم پیشنهادی درباره ممنوعیت فروش هواپیماهای تجاری به ایران موافقت کرد.

کاخ سفید
این دو متمم درحالی تصویب شد که برخی دموکرات های کنگره هشدار داده بودند که این اقدام توافق هسته ای را تضعیف می کند.
«پیتر روسکام» دو متمم در رابطه با بسته هزینه های دولتی در سال 2018 ارائه کرده بود که مشخصا استفاده از منابع مالی برای مجاز کردن مبادلات مالی فروش این هواپیماها محدود کرده و اراده کنترل دارایی های خارجی را از صدور مجوز فروش هواپیما منع می کند.
هر دو متمم روسکام به طور شفاهی تایید شد. روسکام گفت که آمریکا باید از فروش هواپیما به ایران خودداری کند زیرا ایران سابقه استفاده از هواپیماهای تجاری به منظور انتقال منابعی نظیر سلاح و نیرو برای حمایت از بشار اسد در سوریه را دارد.
روسکام در سخنانی در صحن مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تا زمانی که ایران از استفاده از هواپیماهای تجاری در جهت حمایت از تروریست ها و جنایتکاران جنگی دست برندارد، شرکت های غربی نباید اجازه داشته باشند که به خطوط هوایی ایرانی هواپیماهای بیشتری برای دمیدن بر جنگ اسد بدهند.
«ارل بلومنتاوئر» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که ممنوعیت فروش هواپیما به «تنبیه شدن شرکت های آمریکایی» منجر شده و توافق هسته ای با ایران را تهدید می کند.
وی افزود: به نظر من مهم است که به تعهداتمان در چارچوب توافق با ایران پایبند بمانیم. توافق هسته ای با ایران پابرجا مانده و یکی از نقاط روشن منطقه است.
روسکام سال گذشته نیز متمم های مشابهی ارائه کرده بود که با آن موافقت شده بود اما تبدیل به قانون نشد.
مجلس نمایندگان در نوامبر گذشته نیز مصوبه جداگانه ای در مورد ممنوعیت صدور مجوز تامین مالی فروش هواپیما به ایران داشت اما در سنا به رای گیری گذاشته نشده و تبدیل به قانون نشد.
شرکت ایرباس اروپایی و بوئینگ آمریکایی قراردادهای چند میلیارد دلاری برای فروش هواپیما با ایران امضا کرده اند.
روسکام و سناتور مارکو روبیو در ماه آوریل از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواسته بودند تا توافق فروش هواپیما به ایران را به حالت تعلیق درآورد.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها