رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 293377

پیامدهای خطرناک همه پرسی استقلال در کردستان عراق

ساعت 24- سرلشکر باقری و ژنرال خلوصی آکار در تماس تلفنی پیامدهای همه‌پرسی کردستان عراق را خطرناک توصیف کردند و هماهنگی بین کشورهای همسایه در مخالفت با طرح‌های تجزیه‌طلبانه را ضروری دانستند.

سرلشکر+محمد+باقری.jpg
style="text-align:justify">به گزارش روابط عمومی حوزه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح ؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ژنرال خلوصی آکار رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه در تماسی تلفنی پیرامون زمینه های همکاری مشترک نیروهای مسلح دو کشور گفت وگو کردند.

بنا بر این گزارش ، طرفین ارتقای مناسبات و همکاری های متقابل را حائز اهمیت دانسته و با اشاره به موضوع همه پرسی احتمالی استقلال در کردستان عراق ، آثار و پیامدهای اجرای آن بر امنیت، صلح و ثبات منطقه، از جمله کشورهای ایران و ترکیه را منفی و خطرناک توصیف کردند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه با برشماری تبعات سوء اجرای همه پرسی در کردستان عراق بر مصالح مردم منطقه ، هماهنگی بین کشورهای همسایه عراق در مخالفت با برگزاری همه پرسی و ممانعت از اجرای طرح های تجزیه طلبانه در منطقه که می تواند کشورها را گرفتار مشکلات عدیده ی سیاسی ، اجتماعی و امنیتی نماید، ضروری دانستند.

سرلشکر باقری و ژنرال خلوصی آکار در این مذاکره تلفنی همچنین رفتارهای غیر انسانی و ظالمانه اخیر علیه مسلمانان میانمار را محکوم و تاکید کردند: کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد، بایستی برای جلوگیری از ادامه کشتار و آوارگی مردم مسلمان میانمار ، تصمیمات جدی اتخاذ کرده و مانع توسعه این گونه اقدامات علیه مسلمانان این کشور شوند.

طرفین در این تماس تلفنی بر تسریع و توسعه ارسال کمک های انسان دوستانه برای مسلمانان ستمدیده میانمار به عنوان ضروری ترین اقدام نیز تاکید و اظهار امیدواری کردند مشورت نیروهای مسلح دو کشور در این خصوص ادامه یابد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها