رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 294275

صالحی: واکنش مناسب ایران به نقض برجام/همه باید به توافق پایبند باشند

ساعت24-رئیس سازمان انرژی اتمی برجام را تفاهمنامه‌ای بین‌المللی خواند که همه باید به آن متعهد باشند و گفت: اینگونه نیست که اگر کسی بخواهد برجام را نقض کرده و به آن خدشه‌ای وارد کند، سالم در برود و ایران واکنش مناسب را نشان خواهد داد.

علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از شصت و یکمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی در خصوص این اجلاس عنوان کرد: این اجلاس سالانه‌ای است که عمدتا برگزار می‌شود و تمامی اعضا در این نشست شرکت می‌کنند. امسال هم مثل سال‌های گذشته بنده در این اجلاس شرکت و مواضع کشور را اعلام می‌کنم.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، عنوان کرد: در خصوص مسائل امنیتی و ایمنی نیروگاه‌ها صحبت می‌کنیم و همچنین درباره بحث برجام صحبت می‌کنیم.

صالحی برجام را یک توافقنامه و تفاهمنامه بین‌المللی خواند که همه باید متعهد به این تفاهمنانه باشند و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری دیروز فرمودند اینگونه نیست که اگر کسی بخواهد خلاف کرده و برجام را نقض کند و به گونه‌ای خدشه‌ای به آن وارد کند بتواند سالم در برود.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: این (برجام) یک تفاهم بین‌المللی است و همه مسئوولند و همه باید به آن پایبند باشند و ایران هم به عنوان یکی از ملتزمان به این تفاهمانه، اگر کسی به آن خدشه‌ای وارد کند، همانطور که رهبری گفتند، واکنش مناسب را نشان خواهد داد.

وی افزود: در حاشیه اجلاس نیز فرصتی خواهد بود با تعدادی از همتایان از چین و روسیه و کشورهای اروپایی صحبت‌هایی داشته باشیم.

انتهای پیام/

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها