رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 294375

پیشنهاد آمریکا برای رفع‌نگرانی عربستان درباره ایران

ساعت24 -یکی از مقام‌های دولت سابق آمریکا در اظهار نظری گفت که واشنگتن می‌تواند نگرانی عربستان درباره ایران را برطرف کند.

کاخ سفید
laquo;دنیس راس» از مقام‌های دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در گفت‌و‌گو با روزنامه «جروزالم پست» به سران عربستان سعودی توصیه کرد که بهتر است هئیتی را به فلسطین اشغالی اعزام کنند.

به نوشته «جروزالم پست» راس در این گفت‌‌وگو طرح سازش اعراب با اسرائیل و مذاکرات سه جانبه به اصطلاح صلح را دلیل اعزام هئیتی از عربستان به فلسطین اشغالی عنوان کرد و گفت: « عربستانی‌ها می‌توانند هئیتی را به اسرائیل اعزام داشته تا به بررسی تهدیدهای امنیتی منطقه بپردازند.»

وی گفت که سفر هئیتی از عربستان به فلسطین اشغالی موجب ارائه امتیازی از سوی اسرائیل به فلسطین خواهد شد.

دنیس راس در بخش دیگر این گفت‌وگو افزود: «اکثر سران عرب که روابط دیرینه با آمریکا دارند همواره این کشور را به عنوان ضامن امنیت خود بر می‌شمارند. ترس اعراب این است که آمریکا آن نقش را در آینده ایفا نکند. اگر آن‌ها متقاعد شوند آمریکا در حال ایفای نقش منطقه‌ای خود است، آنگاه آمریکا نیز قادر است به آن‌ها بگوید، ما داریم این کار را انجام می‌دهیم اما به شما هم نیاز است. »

راس درباره ایران گفت: «عربستانی‌ها بایستی باور داشته باشند که آمریکا نگرانی بزرگ آن‌ها را رفع خواهد کرد. آن‌ها بیم دارند آمریکا از منطقه عقب نشینی کرده و ایرانی‌ها را مهار نکند.»

منبع:فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها