رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 294476

فلاحیان: آمریکایی ها نگران قدرت بیش از حد ایران هستند/ برگزاری همه پرسی استقلال در کردستان عراق اقدامی اشتباه است

ساعت24- عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکایی ها می گویند جمهوری اسلامی ایران بیش از حد قدرتمند شده است و از این بابت نگران هستند و با این کشور مقابله می کنند.

++852330
حجت الاسلام والمسلمین علی فلاحیان به فرمایشات روز یکشنبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی اشاره کرد و افزود: هم نظر امام راحل و هم نظر رهبر معظم انقلاب متمرکز بر این است که نظام سلطه به خصوص آمریکا به دنبال آن است که تمام کشورها زیر پرچم هژمونی این کشور قرار گیرند.

وی ادامه داد: شعارهای آمریکایی ها در حوزه صلح طلبی و همکاری با ملت ها ظاهری است و در حال حاضر نیز در برجام شاهد این موضوع هستیم.
عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در برجام نظام سلطه می گفت اگر ایران بمب اتمی داشته باشد امنیت جهانی تهدید می شود و برای این که خیالمان راحت شود همه نوع همکاری با ایران می کنیم اما در حال حاضر خیال آنها راحت شده و می گویند ایران نباید قدرتمند باشد.
فلاحیان افزود: آمریکایی ها می گویند ایران بیش از حد قدرتمند شده است و می خواهند در منطقه سلطه خودشان را حفظ کنند و پایگاه های متعدد نظامی راه اندازی و دولت سازی کردند و از دولت هایی که ساختند حمایت می کنند و منافعشان را در این موضوع می بینند.
وی بیان کرد: عده ای فکر می کنند شعارهایی که آمریکایی ها در خصوص صلح جهانی و مذاکرات و تعامل عادلانه با کشورها می دهند واقعا حرف های راستی است اما امام(ره) از اول انقلاب اسلامی می فرمودند نظام سلطه، آمریکا، انگلیس و شوروی سابق همه دنبال این هستند که کشورهای دیگر را زیر سلطه خودشان ببرند و منافعشان را تامین کنند.
عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب به پیروی از امام راحل گفته اند تا آنجایی که می توانیم باید قدرتمند باشیم تا هزینه برخورد با ما بالا رود و کسی جرات نکند به ما حمله کند. در زمان کودکی در منبرها می شنیدم که می گفتند «چو خار حربه بر دوش، تا خرمن گل کشی در آغوش».
فلاحیان با بیان این که هر چقدر ما در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم مساوی با از دست دادن منافعمان است، گفت: در آمریکا دعوا بر سر این است که دموکرات ها امتیاز زیادی به ایران داده اند و ما جمهوری خواهان می توانیم امتیازات بیشتری از ایران بگیریم و با این سخن افکار عمومی را فریب می دهند و رای جمع می کنند.
وی ادامه داد: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از ابتدا می فرمودند که من به حرف این ها اطمینان ندارم چون این ها اعتقادی به چیزی ندارند و تنها به فکر منافع خود هستند.
وزیر پیشین اطلاعات تاکید کرد: ملت ایران بدانند آنچه رهبر معظم انقلاب می فرمایند واقعا یک مطلب دقیق و عمیق سیاسی است و نخبگان دانشگاه های دنیا نیز به این مطلب اذعان دارند.
فلاحیان خاطرنشان کرد: شاید نظر رهبر معظم انقلاب بیشتر این باشد که بعضی از نویسندگان ، رسانه ها و افراد ساده اندیش سعی می کنند گناهان را به گردن تندروی یا مواضع ایران بیندازند ، واقعیت این است که آن ها سر سازش با ما ندارند و این همان رابطه گرگ و میش است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی کارشناسان معتقدند که آمریکا استراتژی همزمان حفظ برجام و فشار بر ایران را در پیش گرفته است تحلیل شما از این موضوع چیست؟، گفت: آمریکا ناچار به حفظ برجام است چرا که فشار داخلی در این کشور و فشارهای بین المللی در این زمینه زیاد است.
وزیر پیشین اطلاعات یادآور شد: آنان همیشه می گویند آمریکایی ها دیگر جنگ گسترده پرهزینه نمی کنند و اعتراف می کنند که بوش یک اشتباه کرد و جنگ به لحاظ اقتصادی و سیاسی به نفع آنان نیست و بیشتر جنگ نیابتی را دنبال می کنند.
فلاحیان افزود: آمریکایی ها اگر به دنبال جنگ بودند با کره شمالی می جنگیدند اما سعی می کنند سایه جنگ را همیشه در دنیا داشته باشند برای این که کشورها را تسلیم خود کنند؛ آنها با توجه به معادلات سیاسی و اقتصادی آمادگی جنگ ندارند و ما باید از این موضوع آگاه باشیم و فکر نکنیم ممکن است یک جنگ گسترده شود.
وی با طرح این سوال که چرا آمریکایی ها با کره شمالی وارد جنگ نمی شوند؟، بیان کرد: اگر جنگ شود تمام معادلات اقتصادی و منافع شرکت های آنان از بین می رود، هر دولتی در آمریکا جنگ ایجاد کند و وضع موجود را بهم بزند دچار نابودی می شود و آرای خود را از دست می دهد و این یک واقعیت است.
وی ادامه داد: آنها خودشان دچار مشکلاتی هستند که جنگ برایشان یک خطر بزرگ است و این کار را نخواهند کرد لذا مردم باید سعی کنند در مقابل تهدیدات آمریکا هوشیارتر باشند.
وزیر پیشین اطلاعات همچنین در پاسخ به سوالی درباره موضوع برگزاری همه پرسی استقلال در کردستان عراق گفت: اروپایی ها می گویند اگر اروپا می خواهد باقی بماند باید تمام آنان متحد باشند چرا که اگر متحد نباشند به ضرر اروپاست و این یک قاعده در جهان است.
فلاحیان افزود: در عراق که اقوام و مذاهب مختلف حضور دارند اگر از هم جدا شوند، ضعیف شده و زیر سلطه آمریکا و اسرائیل می روند و مشکلاتی برای منطقه ایجاد می کنند.
وی تاکید کرد: عراق متحد و قوی می تواند تامین امنیت کند و بحث برگزاری همه پرسی استقلال در کردستان عراق یک اقدام اشتباه است.
عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری گفت: وحدت عراق مطلوب است و تجزیه به معنای ایجاد کشورهای کوچک است که زیر سلطه استکبار می روند.
فلاحیان خاطرنشان کرد: استکبار به دنبال تجزیه کشورهای منطقه است تا از این طریق منافع خود را دنبال کند.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب روز یکشنبه در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی تنها راه مقابله با نفوذ و طمع‌ورزی قدرت‌های سلطه‌گر بویژه آمریکا را، احساس توانایی ملت‌ها و دولت‌های منطقه و بکارگیری آن، دانستند و تأکید کردند: اگر ما کوتاه بیاییم، دشمن جلو خواهد آمد.
ایشان در همین خصوص به گستاخی و وقاحت آمریکا در قضیه برجام اشاره کردند و افزودند: آنها در این موضوع، هر روز از خود یک شرارت و یک شیطنت نشان می دهند که نشانگر صحت فرمایش امام بزرگوار است که آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواندند، و حقیقتاً رژیم ایالات متحده آمریکا، خبیث‌ترینِ شیطان‌ها است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با مروری کوتاه بر علت تلاش و رویکرد علمی دانشمندان ایرانی برای دستیابی به دانش هسته‌ای گفتند: بر اساس برآورد کارشناسی و دقیق متخصصان، کشور تا چند سال آینده برای تأمین برق خود، نیازمند حداقل 20 هزار مگاوات برق تولیدی از نیروگاه‌های هسته ای است، و بر همین اساس ملت ایران برای تأمین نیاز خود، به‌دنبال یک مسیر علمی و عملی و یک اقدام مشروع و صحیح و بی‌خطر رفت اما آمریکا که مخالف پیشرفت علمی ملت ایران و دیگر ملتها است، در مقابل این حرکت مشروع ایستاد و تحریم‌های ظالمانه را تحمیل کرد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: مسئولان کشور به این نتیجه رسیدند که مذاکره کنند و از بخشی از حق خود نیز صرف‌نظر کنند تا تحریم‌ها برداشته شود اما امروز می‌بینیم علی‌رغم همه قرارها و تعهدها و بحث‌های فراوان در مذاکرات، برخورد آمریکا با این مذاکرات و نتیجه آن، کاملاً ظالمانه، قلدرمآبانه و زورگویانه است.
ایشان با طرح این سؤال که «ملت ایران و مسئولان در مقابل این حرکت خصمانه دشمن، چه اقدامی باید انجام دهند؟» تأکید کردند: مسئولان باید به سردمداران فاسدِ رژیم ایالات متحده آمریکا اثبات کنند که به مردم خود متکی هستند و ملت ایران که ملتی مقتدر است، به برکت اسلام، زیر بار زور نمی رود و کُرنش نخواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آمریکایی‌ها بدانند ملت ایران بر مواضع شرافتمندانه و قدرتمندانه خود خواهد ایستاد و در مسائل مهمِ مربوط به منافع ملی، عقب‌نشینی در قاموس جمهوری اسلامی معنی ندارد و پیش خواهد رفت.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: دشمن بداند، اگر زورگویی و قلدرمآبی در نقاط دیگر جهان جواب می‌دهد، در جمهوری اسلامی، جواب نخواهد داد و این نظام، راست‌قامت و مقتدر ایستاده است.
ایشان، علت خصومت‌ورزی روزافزون با ملت ایران را «الهام‌بخشی برای ملت‌های دیگر» دانستند و افزودند: مسئولان فاسد، دروغگو و فریبکارِ آمریکا، وقیحانه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را به دروغ‌گویی متهم می‌کنند، در حالی‌که ملت ایران صادقانه حرکت و اقدام کرده و صادقانه نیز این مسیر را تا آخر خواهد پیمود.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به مسئولان آمریکایی تأکید کردند: دروغگو شما هستید؛ دروغگو کسانی هستند که برای هیچ ملتی، سعادت و خوشبختی قائل نیستند و تامین منافع نامشروع خود را به هر قیمتی جایز می‌دانند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ملت ایران محکم ایستاده است و هر حرکت غلط نظام سلطه در قضیه برجام، با عکس العمل جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها