رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 294486

معاون سیاسی سپاه: طرح رفراندوم کردستان برای بهره برداری خانوادگی است

ساعت24-معاون سیاسی سپاه می گوید: طرح رفراندوم استقلال بیش از آن که هدفش کمک به مردم کرد باشد یک اقدام شخصی برای بهره‌بردای و منفعت‌جویی خانوادگی است.

سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه درباره برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق طی روزهای آینده، اظهار داشت: برگزاری رفراندوم آن هم در شرایطی که وارد دوران پساداعش می‌شویم می‌تواند زمینه ساز چالش‎های جدی منطقه‌ای برای عراق و سایر کشورهای همسایه آن باشد.

به گزارش نامه نیوز وی افزود: امروز دولت و مجلس عراق مخالف برگزاری رفراندوم بوده و دراین ماجرا نوع مدیریتی که بارزانی در چند سال گذشته داشته و با حذف مجلس در اقلیم و تبدیل حاکمیت به یک جریان قومی و خانوادگی، نشان می‌دهد این طرح بیش از آن که هدفش کمک به مردم کرد باشد یک اقدام شخصی برای بهره بردای و منفعت‌جویی خانوادگی است.

سردار سنایی تصریح کرد: علاوه برمخالفت مسئولان و مردم عراق و همچنین کشورهای همسایه، دولت‌های اروپایی نیز با تجربه ناامنی‌های پیش آمده در اروپا با این طرح مخالفت می‌کنند و به منظر می‌رسد اصرار بارزانی بر برگزاری رفراندوم آن هم در مقطعی که منطقه در حال خروج از چالش حضور نیروهای تکفیری است و همچنین حمایت توام با تشویق رژیم صهیونیستی به عنوان حامی اصلی رفراندوم در کردستان عراق، نشان می‌دهد یک واحد صهیونیستی جدید در منطقه در حال شکل گیری است.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: مخالفت‌هایی که در خود اقلیم کردستان وجود دارد نشان می‌دهد این طرح می‌تواند موجبات ناامنی و بی ثباتی در اقلیم کردستان را به وجود بیاورد ضمن آنکه موقعیت خاص جغرافیایی این منطقه می‌تواند بستر ساز ایجاد نطفه فتنه جدیدی در منطقه غرب آسیا و در راستای طرح آمریکایی صهیونیستی تجزیه کشورهای بزرگ و قدرتمند به کشورهای کوچک و ضعیف تلقی شود.
منبع: تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها