رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 294537

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل: واشنگتن و پیونگ‌یانگ مذاکرات غیررسمی دارند

ساعت24-سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل معتقد است واشنگتن در مذاکرات غیررسمی با نمایندگان کره شمالی مشارکت دارد.

++852330
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک؛ «تامس.آر. پیکرینگ»، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل و روسیه معتقد است آمریکا در مذاکرات غیررسمی با نمایندگان کره شمالی مشارکت دارد، هرچند هنوز پیشرفت دیپلماتیکی نداشته است.

او در مصاحبه با پایگاه ریانووستی گفت: بدون توجه به اینکه جلسه رسمی و خاصی میان دو طرف نبوده، به این اعتقاد دارم که گفتگوهای دو طرفه (جلسات غیررسمی) بین نمایندگان غیررسمی آمریکا و کره شمالی وجود داشته است. نظر من این است که این مذاکرات آنها مفید بوده ولی به نتیجه فوری دست نیافته اند.

در ماه مه، «چوی سان هی»، رئیس دفتر وزارت امور خارجه کره شمالی در بخش آمریکای شمالی از دیدار با پیکرینگ خبر داد و اظهار داشت: «این امکان وجود ندارد که تحت شرایط مناسب روابط دو جانبه ای با آمریکا داشته باشیم.»

پیکرینگ ادامه داد: گاهی اوقات دیپلماسی گفتگوی دوطرفه نمایندگان غیررسمی برای تبادل ایده ها بسیار مفید است. این گونه مذاکرات که یکبار در آن شرکت کرده ام در بیشتر موارد پیش از جلسات رسمی مقامات آمریکایی برگزار می شود. این جلسات، تلاش اولیه برای مذاکرات اصلی است.

هفته گذشته رسانه های کره شمالی اعلام کردند «اوانز ریوِرز»، معاون وزیر خارجه اسبق آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه با «چو کانگ ایل» معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در امور آمریکای شمالی در حاشیه کنفرانس بین المللی مسائل امنیتی شمال شرقی آسیا که در سوئیس برگزار شده بود، دیدار کردند.

تنش در شبه جزیره کره در ماه های اخیر با توجه به آزمایش‌های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ و نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد شدت گرفته است. کره شمالی در 3 سپتامبر، یک بمب هیدروژنی که ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته ای این کشور بود را انجام داد. در پی این آزمایش هسته ای، آمریکا و متحدانش خواستار اعمال تحریمهای بیشتر علیه کره شمالی شدند. اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد اخیرا در واکنش به تهدید ناشی از آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی، این کشور را تحریم کردند.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها