رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 294575

معاون وزیر خارجه: تا زمانی که درآمد قدرتها در جنگ است جهان روی آرامش نمی بیند

ساعت24- معاون کنسولی وزیر امور خارجه گفت: تا زمانی که تفکر قدرت های بزرگ جهانی این باشد که پول و درآمد، در جنگ است و نه در صلح، جهان روی آرامش و صلح پایدار را نخواهد دید.

61123
حسن قشقاوی عصر سه شنبه در حاشیه همایش روز جهانی صلح در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیت فعالان حقوق بشر در حوزه سلاح گفت: وقتی جهان به سمت پویایی اقتصاد و تجارت می رود یک تحلیل این است که تجارت در صلح نیست که در جنگ است.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه ادامه داد: جنگ باعث می شود که هم خود جنگ، کارخانجات تولید سلاح و حتی جذب مهندسین تولید سلاح به سمت تجارت برود. بویژه که در سیستم آمریکا فناوری هم از دل تولید سلاح درمی آید.
قشقاوی ادامه کرد: سال ها قبل از آنکه اینترنت و ایمیل به عنوان ابزار ارتباطی در اختیار عموم قرار گیرد ابتدا از آن در حوزه نظامی استفاده می شد. از آن طرف هم کارگران و مهندسان دانش آموخته دانشگاه ها به کار گرفته می شوند و از طرف دیگر هم پول در می آید.
قشقاوی افزود: گفته می شود که بعد از جنگ بازسازی است که پول در آن بیشتر است و تا زمانی که تفکر قدرت های بزرگ جهانی این باشد که پول در جنگ است و نه در صلح، جهان روی آرامش و صلح پایدار را نخواهد دید.
معاون کنسولی وزارت امور خارجه افزود: هم اینک در سطح دنیا محصولات خانگی یا حتی اتومبیل تا آن حد در بورس نیست که بمب 52 تنی در بورس است. همین ها درآمد بیشتری از نظر تجارتی نسبت به محصولات دیگر دارد.
معاون کنسولی وزارت امور خارجه تصریح کرد: البته به این معنا نیست که مباحث حقوق بشری بد است و یا اگر کسی مدافع حقوق بشر است به بیراهه می رود. در بلژیک، هلند و بسیاری از کشورها افراد سالمند و یا دانشجویانی هستند که عضو انیستیتوهای حقوق بشری هستند و ممکن است دغدغه حقوق بشری داشته باشند و حتی برای نقض حقوق بشر گریه هم بکنند.
قشقاوی گفت: هیچ کشوری در جهان نمی تواند ادعا کند که بهترین رکورد و سابقه را در زمینه حقوق بشر دارد. همه باید تلاش کنند استانداردهای حقوق بشری چه در زمینه ملی و مذهبی هر کشوری و چه نسبت به ارزش های مشترک جهانی ارتقا یابد.
قشقاوی افزود: اما واقعیت این است که امروزه آمار سازمان های مردم نهاد، سطح مقالاتی که نوشته می شود و خبرپردازی هایی که از سوی رسانه های گروهی می شود، نسبت به مطالب حقوق بشری ده ها برابر بیشتر از مطالب مربوط به حقوق صلح و جنگ است.
وی در پاسخ به سوال ایرنا درخصوص مجمع عمومی سازمان ملل و مواضعی که ترامپ علیه ایران گرفته است، اظهار داشت: آقای رئیس جمهوری در راس و وزیر امور خارجه و معاونان وی در آنجا حضور دارند.
معاون کنسولی وزیر امور خارجه ادامه داد: ترامپ هم هنوز سخنرانی نکرده است و علی القاعده باید منتظر باشیم خارج از بحث های رسانه ای ببینیم چه می گویند. بزرگان ما در آنجا هستند و باید دید در آنجا چه موضعی می گیرند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها