رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 294606

رئیس‌جمهور برزیل:

نمیتوانیم در قبال آزمایش‌های کره‌شمالی بیتفاوت باشیم

ساعت 24- رئیس‌جمهوری برزیل گفت: آزمایش‌های موشکی اخیر در شبه‌جزیره کره‌شمالی تهدیدی جدی است که هیچ‌یک از ما نمی‌توانیم در قبال آن بی‌تفاوت باشیم.

div>

به گزارش پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد میشل تمر، رئیس‌جمهوری برزیل در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد: چالش‌هایی که سازمان ملل از زمان آغاز به کار خود مواجه بوده تغییر یافته و ما همه می‌دانیم که آرزوهای بنیان‌گذاران این سازمان به طور کامل محقق نشده است.

وی افزود: با این حال واقعیت این است که سازمان ملل در بیش از ۷۰ سال فعالیت خود نمایان‌گر امید بوده است.

تمر در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: ما با ملی‌گرایی افراطی مخالف هستیم و معتقدیم که محافظه‌کاری راه‌حل چالش‌های اقتصادی نیست زیرا این چالش‌ها مستلزم واکنش موثر برای برخورد با ریشه‌های تبعیض اجتماعی است.

رئیس‌جمهوری برزیل خاطرنشان کرد: تلاش برای دستیابی به توسعه در تمامی ابعاد باید سرلوحه اقدامات جمعی ما باشد.

وی تصریح کرد: ما بر این خواسته خود تاکید داریم که قدرت‌های هسته‌ای تدابیر مضاعفی برای تعهدات خود در قبال خلع سلاح به کار بندند.

تمر گفت: آزمایش‌های موشکی اخیر در شبه‌جزیره کره‌شمالی تهدیدی جدی است که هیچ‌یک از ما نمی‌توانیم در قبال آن بی‌تفاوت باشیم. برزیل این اقدامات را به شدت محکوم می‌کند.

وی اضافه کرد: لازم است برای حل مشکلی که می‌تواند عواقب غیرقابل‌تصوری داشته باشد، به دنبال راهکارهای صلح‌آمیز باشیم.

رئیس‌جمهوری برزیل در بخش دیگری از اظهارات خود به بحران خاورمیانه گفت: برزیل به عنوان دوست اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها از راه‌حل تشکیل دو کشور برای حل دو بحران حمایت می‌کند.

تمر اظهار کرد: در سوریه نیز به رغم تنش‌زدایی در ماه‌های گذشته درگیری‌ها همچنان خطر بحران‌ها و عواقب انسانی فاجعه‌بار را در خود دارد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها