رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 294607

ماکرون: باید منبع تروریسم در جهان خشکانده شود

ساعت 24- رئیس جمهور فرانسه در سخنانی در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: باید منبع تروریسم در جهان خشکانده شود.

ماکرون
style="text-align:justify">«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه سخنرانی خود را در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل آغاز کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید منبع تروریسم در جهان خشکانده شود، گفت: تروریسم و مهاجرت در جهان دارای مشترکاتی با یکدیگر هستند و از چالش های مهم تلقی می شوند.

رئیس جمهور فرانسه ادامه داد: باید با تروریسم به صورت فرهنگی نیز مقابله کنیم.

ماکرون همچنین عنوان کرد که فرانسه در شورای امنیت طرحی را درباره میانمار آماده می کند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین تصریح کرد: در میانمار پاکسازی نژادی در جریان است و ما آن را محکوم می کنیم.

ماکرون نشست آستانه درباره سوریه را مفید دانست ولی گفت این نشست کافی نبوده است. باید گذرگاه هائی برای ارسال کمک به سوریه ایجاد و امنیت آن ها تأمین شود.

وی با اشاره به تصمیم آمریکا برای خروج از توافقنامه پاریس اظهار داشت: به تصمیم آمریکا درباره توافق آب و هوائی پاریس احترام می گذارم؛ اما خواستار همکاری با سایر کشورها و نهادها در این راستا هستیم. توافق پاریس قابل مذاکره مجدد نیست.

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد اقدامات جمعی برای حل و فصل بحران کنونی در ونزوئلا لازم است.

ماکرون با بیان اینکه کره شمالی یک تهدید ماهیتی برای جهان محسوب می شود، تصریح کرد: ما به همراه شرکای خود برای آوردن کره شمالی و حل سیاسی تنش ها در شبه جزیره کره به تلاش هایمان ادامه می دهیم. گفتگو و چندجانبه گرائی از راه های حل مسأله کره شمالی است. اقدامات یکجانبه در برابر این مشکل اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ها برای دست یافتن به راه حل سیاسی در سوریه از اهمیت برخوردار است، گفت: باید با مسببان حمله خان شیخون برخورد کرد. حملات شیمایی در سوریه نباید هرگز دوباره رخ دهد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها